lukoil-banenr

Leon Sports Coupé

bodybuilding

Compania Seat a publicat astăzi o galerie foto completă şi un comunicat oficial al premierei pe care o va dezvălui la Geneva, în luna martie – Leon SC, varianta cu trei uşi a modelului compact şi primul derivat de caroserie al familiei Leon. Urmând exemplul unor constructori cu experinţă, ca Renault, Opel şi Volkswagen, Seat a decis să ofere fanilor săi şi o interpretare mai sportivă a compactei, cu numai trei uşi. Ca şi în cazul actualului Ibiza SC, Leon primeşte abrevierea Sports Coupe pentru a putea fi identificat mai uşor.

diselok

Noua generaţie Leon SC pierde două uşi, pe cele din spate, însă continuă să promită spaţiu pentru cinci pasageri. Chiar şi aşa, lucrurile vor fi ceva mai înghesuite având în vedere că ampatamentul se reduce cu 35 de mm. De asemenea, geamurile laterale capătă o nouă formă, puţin mai îngustă. Diferenţe mici şi la nivelul hayonului unde apare o lunetă ceva mai plonjată.

Destinat să lupte cu Renault Megane Coupe, Opel GTC Astra şi Kia Pro_Cee’d, Leon SC nu va pierde totuşi din vedere aspectul practic al unui model compact. Drept pentru care va fi mai înalt cu 2 mm pentru a nu afecta spaţiul pentru cap al pasagerilor spate, dar şi pentru a oferi un portbagaj suficient de încăpător, etichetat la 380 de litri.

La interior, Seat va copia aspectul planşei de bord întâlnite pe varianta de caroserie cu cinci uşi, ce înseamnă că pasagerii se vor bucura de serviciile unei climatizări pe două zone, dar şi de sistemul multimedia cu ecran tactil de până la 5.8 inch.

Gama de motorizări va include aceleaşi unităţi regăsite şi pe fratele său cu cinci uşi. Pentru cei care preferă benzina, ibericii oferă două versiuni ale motorului de 1.2 litri, una de 86 de cai şi una de 105 cai putere. Alături de cele două opţiuni, vine popularul TSI de 1.4 litri, ce livrează 122 de cai putere şi 200 de Nm. Pentru cei care preferă dieselul, Seat garantează prezenţa TDI-ului de 1.6 litri, disponibil în două variante de putere, una de 90 şi alta de 105 cai putere. Aceasta din urmă va beneficia de sistem Start-Stop şi va garanta un consum mediu de numei 3.8 litri/100 de km. Vor fi disponibile două versiuni de putere şi pentru dieselul de 2.0 litri. Acesta va livra 150 de cai, caz în care consumă 4.1 litri/100 de kilometri, sau 184 de cai şi 380 de Nm. În funcţie de motorizarea pe care o vor alege clienţii, Seat oferă o transmisie manuală cu şase rapoarte în standard, precum şi un DSG cu dublu ambreiaj, cu şase sau şapte trepte.

Trenul de rulare beneficiază de o suspensie McPhearson pe faţă şi o bară de torsiune pe puntea spate. Versiunile care dezvoltă peste 150 de cai putere primesc însă o suspensie multi-link pe axa posterioară. Direcţia a fost şi ea revizuită pentru a oferi un răspuns îmbunătăţit.

Comentarii