lukoil-banenr

Lexus GS 450h – noul hibrid prezentat la Frankfurt 2011

O dată cu noua generaţie Lexus GS 450h, prezentată în premieră mondială la Salonul Auto Frankfurt 2011, japonezii lansează un upgrade important pentru sistemul de propulsie hibridă, care presupune un consum mai redus cu 30%!

bodybuilding

diselok

Noua generaţie a berlinei de clasă mare Lexus GS a fost deja prezentată în premieră mondială pe tărâm american, la exclusivistul eveniment Pebble Beach. Însă japonezii au păstrat pentru Salonul Auto Frankfurt 2011 premiera mondială a versiunii hibride Lexus GS 450h.

Faţă de versiunile echipate cu motoare termice convenţionale, Lexus GS 450h se diferenţiază discret prin blocrile optice cu câte trei faruri, siglele faţă şi spate garnisite cu iluminare LED sau jantele de 17 inch cu un design mai sobru. Pentru accentuarea caracterului ecologic, evacuările sunt ascunse suficient de bine privirilor, iar pe praguri sunt plasate logo-uri „HYBRID”.

Nici interiorul nu se diferenţiază de al unui GS normal decât prin unele detalii, cum ar fi opţiunea pentru o tapiţerie bazată pe bambus sau funcţii noi afişate pe displayul din partea superioară a bordului. Punctele forte ale noului Lexus GS 450h se regăsesc, evident, sub capotă.

Acolo unde japonezii vin cu un upgrade important al sistemului de propulsie Lexus Hybrid Drive. Motorul pe benzină este un V6 de 3,5 litri pe benzină, având ciclu de funcţionare Atkinson – compresia este întârziată, deoarece supapele de admisie se închid mai târziu, aşa încât se minimizează pierderile de energie, obţinându-se şi un raport de compresie ridicat, de 13,1:1.

În plus, motorul termic beneficiază şi de un sistem de injecţie directă D-4S, cu câte două injectoare pe cilindru, iar componentele în mişcare sunt realizate din metale foarte uşoare, pentru reducerea zgomotuli, vibraţiilor şi uzurii. Motorul electric şi generatorul pentru recuperarea energiei la decelerare au fost şi ele optimizate, iar unitatea centrală de control a sistemului hibrid a fost remapată pentru o viteză mai mare de reacţie privind interacţiunea componentelor sistemului.

Pachetul de baterii este de tipul nichel-metal, fiind optimizat pentru un consum mai redus de energie electrică, dar şi din punct de vedere al designului, ocupând mai puţin spaţiu, ceea ce se reflectă într-o capacitate mai mare a portbagajului faţă de precedenta generaţie.

Lexus GS 450h poate funcţiona atât separat, pe benzină sau electric, precum şi în mod combinat, caz în care maşina beneficiază de o putere maximă de 338 CP, ceea ce înseamnă un demaraj 0-100 km/h în 5,6 secunde. Şoferul poate alege patru moduri de funcţionare: Eco, Sport S, Sport S+ şi EV (în ultimul caz, maşina poate rula exclusiv în regim electric).

Din punct de vedere al celorlalte subsisteme şi componente, Lexus GS 450h nu se deosebeşte de versiunea normală GS 350, bazându-se pe multiple sisteme electronice de asistenţă: Lexus Dynamic System (sistem de direcţie pe toate roţile), Adaptive Variable Suspension, Dynamic Rear Steering, Variable Gear Ratio Steering şi Vehicle Dynamics Integrated Management.

La nivelul dotărilor interioare de securitate şi confort, Lexus GS 450h nu face rabat, oferind nu mai puţin de 10 airbaguri, între care airbaguri pentru genunchi atât pentru şofer, cât şi pentru pasagerul din faţă. Opţional, se pot alege sisteme precum Pre-Collision (care conţine în premieră o cameră în infraroşu prin care se verifică atenţia şoferului, în funcţie de direcţia privirii), Night Vision System, Heads-Up Display, Blind Spot Monitor, Lane Keep Assist (care intervine şi asupra volanului, pentru corectarea direcţiei) sau Lane Departure Warning.

Comentarii

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentLamborghini Aventador
Articolul următorRenault la Frankfurt