lukoil-banenr

Lotus Esprit 350 by Cam Shaft, în memoria lui Ayrton Senna

Tunerul german Cam Shaft, ce s-a specializat în tuning estetic și colantări auto, devine tot mai creativ. Astfel, trecând de interpretarea stilistică, compania din Kempen a decis să comemoreze într-un mod mai aparte ziua de 1 mai – când în 1994 și-a pierdut viața legenda Formulei 1, Ayrton Senna – prin colantarea unui Lotus Esprint din 1999 cu faimoasele inscripții John Player Special pe care le purta pilotul brazilian pe monopostul Lotus Renault 97T în sezonul 1986. Însă Cam Shaft nu este genul de firmă de tuning care se limitează doar la lipirea unor vinyl-uri pe mașină, așa că Lotusul a primit modificări intense și la partea mecanică.

bodybuilding

În 1999, Esprit Sport 350 beneficia de aportul unui V8 din aluminiu, biturbo, ce producea 355 CP și 400 Nm. Cu o masă proprie de 1.380 kg, Lotusul – produs într-o serie de doar 50 de exemplare – reușea să accelereze de la 0 la 100 km/h în 4,9 secunde și atingea o viteză maximă de 282 km/h.

diselok

Dornici de mai multă putere, Cam Shaft a adăugat un modul Race Control, o pereche de turbosuflante mai mari, cu un sistem distinct de răcire a admisiei și o evacuare dublă ce aduce nivelul emisiilor la standardele actuale – reușind totodată să ridice puterea motorului până la 492 CP. Implicit, peformanțele dinamice au fost îmbunătățite, accelerația 0 – 100 km/h având loc în doar 4,3 secunde iar viteza maximă depășind ușor bariera celor 300 km/h. Mai mult de-atât, Cam Shaft a înlocuit vechea transmisie cu cinci rapoarte de origine Renault cu o cutie cu șase trepte etajate scurt, ce avantajează accelerațiile și scade timpii de repriză. Și ca distracția să se temine în siguranță, frânele au primit discuri de 330 mm, strunite de etrieri AP cu pistonașe.

Per total, Esprit Sport 350 by Cam Shaft este un tribut pe măsură adus lui Ayrton Senna, ce-și merită pe deplin ornamentele John Player Special.

Comentarii