lukoil-banenr

Maşinile lui Moş Crăciun pentru 2012

bodybuilding

După patru ani de carieră, coupe-ul cu patru uşi al celor de la Volkswagen adoptă un nou design şi renunţă la denumirea Passat. Partea frontală este o reinterpretare a liniilor pe care Volkswagen le foloseşte de la Golf 6 încoace, iar grila afişează linii sobre. Farurile folosesc acum LED-uri pentru iluminarea diurnă, iar spatele păstrează forma alungită a stopurilor, dar aspectul acestora a fost reconfigurat, în ton cu tiparul gamei.

diselok

Interiorul nu a primit schimbări substantiale, dar echipamentul standard s-a îmbogăţit cu faruri bi-xenon, precum şi sistemul care detetectează oboseala şoferului, alături de sistemul audio RCD 310. Gama de motorizări rămâne neschimbată, fiind formată din TSI-urile de 160, 210 şi 300 CP, precum şi din TDI-urile de 140 şi 170 CP.

 

Segmentul hot-hatch devine tot mai aglomerat, de vreme ce Opel Astra OPC este deja o certitudine. Maşina va pune la bătaie, de vara viitoare, nu mai puţin de 280 CP, precum şi un cuplu de 400 Nm. OPC nu va fi doar unul dintre cele mai arătoase Opel-uri de până acum, ci promite să fie şi unul dintre cele mai rapide, cu cei 270 km/h ai săi.

Şasiul adaptiv FlexRide va oferi o ţinută de drum exemplară, acesta mizând şi pe suspensia HiPerStrut,preluată direct de pe Insignia OPC. Nu doar acceleraţia şi ţinuta de drum vor fi duse la un nivel cât mai ridicat, dar şi prestaţiile în ceea ce priveşte capacitatea lui OPC de a frâna, iar cea mai mare garanţie în acest sens este sistemul Brembo. De restul se va ocupa kit-ul irezistibil de caroserie.

 

Gama A5 a primit un facelift, cu ocazia Salonului Auto Frankfurt 2011, iar versiunea RS nu putea scăpa nemodificată. Farurile ies în evidenţă, datorită noi forme, iar spoilerul beneficiază de fante uriaşe de aerisire, precum şi de ornamentul cu look aluminiu din partea inferioară. Stopurile uşor modificate şi jantele de 19 inch sau chiar 20 inch, întregesc imaginea de băiat rău a maşinii.

La capitolul motorizare, Audi RS5 rămâne echipat cu acelaşi propulsor V8 FSI, de 4,2 litri şi 450 CP, obţinuţi la 8.250 rpm. Având un cuplu maxim de 430 Nm, între 4.000 şi 6.000 rpm, motorul este cuplat la o cutie de viteze automată S-Tronic, cu 7 trepte şi dublu ambreiaj. Puterea ajunge la roţi printr-un arsenal de componente, pornind de la sistemul Quattro cu diferenţial central „crown-gear”, şi ajungând la sistemul electronic Torque Vectoring.

 

După ce l-a prezentat pe irezistibilul Coupe, Grupul BMW măreşte miza senzualităţii în gama MINI, cu distractivul Roadster, prima decapotabilă de două locuri a mărcii britanice. Proporţiile respectă întru totul reţeta unui roadster tipic, datorită părţii frontale alungite, a montanţilor plonjaţi şi a spatelui scurt. Datorită mecanismului soft-top, care beneficiază de opţiunea acţionării rapide, înălţimea decapotabilei este cu 20mm mai mică decât cea a modelului Coupe.

De la versiunea Cooper, de 1222 CP, trecând prin Cooper S de 184 CP şi economicul SD, până la furiosul John Cooper Works, care va atinge 100 km /h În 6,5 secunde, MINI Roadster are ceva de oferit tuturor. Chiar dacă preţurile oficiale nu au fost comunicate, succesul de care MINI Coupe pare să se bucure deja, ar putea fi molipsitor şi pentru cel mai nou membru al gamei producătorului britanic.

 

Maşina dezvoltată de Toyota împreună cu specialiştii de la Subaru, este materializarea concretă a seriei de concepte FT-86, BR-Z. Diferenţele la nivelul designului vor fi minime între coupe-urile Toyota şi Subaru. Totuşi,faţă de conceptul de acum 3 ani, versiunea de serie va aduce cu modificări importante la nivel de detaliu.

Sub capota celor două maşini se ascunde un motor boxer de 2.0 litri, provenit de la Subaru, dar dezvoltat special pentru acest model. Puterea maximă se cifrează la 200 CP/7.000 rpm, fără ajutorul vreunui compresor, iar cuplul maxim este de 205 Nm/6.600 rpm. Debutul european al celor două coupe-uri va avea loc la Salonul Auto Geneva, în 2012.

 

Britanicii de la Bentley merg pe downsizing în felul lor, cu un coupe care aduce mai multă eficienţă, dar nu renunţă la performanţe. Designul maşinii nu putea rămâne neutru faţă de noutatea de sub capotă, astfel încât avem parte de o evacuare stilizată în forma cifrei 8, precum şi de o grilă finisată în negru gloss, îmbogăţită cu o ramă cromată.

Gama de culori s-a îmbogăţit cu şapte nuanţe, în vreme ce interiorul beneficiază de noi tapiţerii şi esenţe de lemn pentru decorarea bordului şi a portierelor. Debutul noului motor Bentley se va face la Salonul Auto Detroit din 2012,iar preţul anunţat în Marea Britanie este de 120.000 lire.

 

Maserati este aproape gata să intre în clubul select al SUV-urilor de lux, prin modelul Kubang, prefigurat de un concept cu acelaşi nume la Salonul Auto Frankfurt 2011. Deşi este maşina cea mai apropiată de ideea unui Maserati SUV, denumirea acesteia nu este nouă.

În 2003, italienii au avut prima încercare a unui SUV printr-un show-car cu acelaşi nume, care nu a primit undă verde. Astăzi, după preluarea Jeep de către Chrysler, Maserati Kubang devine un „pericol” iminent, datorită platformei tehnice provenite de pe Grand Cherokee.

 

Noul Porsche 911 Cabrio abia aşteaptă vara lui 2012. Modelul aduce o inovaţie importantă în ceea ce priveşte soft-top-ul, care îi conferă un look rasat, dar care aduce o contribuţie importantă şi în privinţa aerodinamicii.Atunci când are plafonul închis, noul Porsche 911 Cabrio arată ca şi cum ar fi dotat cu un hardtop, datorită noii sale concepţii. Părţile de sus şi din spate ale acoperişului escamotabil sunt realizate din panouri de plastic compozit.

În ceea ce priveşte preţurile noului Porsche 911 Cabrio, nu avem decât ciferele pentru Germania. Acolo,discuţia pentru un Porsche 911 Cabrio va începe de la 100.532 pentru versiunea Carrera de 350 CP (cu 12.495 euro mai mult decât coupe-ul), respectiv de 114.931 euro pentru versiunea Carrera S de 400 CP (cu 12.495 euro mai mult ca şi Carrera S Coupe).

 

Prefigurat de conceptul BMW Gran Coupe, prezentat anul trecut la Salonul Auto Beijing 2010, noul coupe cu 4 uşi BMW Seria 6 Gran Coupe este poziţionat ca rival al noului Mercedes-Benz CLS, dar şi pentru Audi A7 Sportback, fiind aproape identic, la capitolul design, cu show-car-ul care l-a anunţat.

Ca şi dimensiuni, BMW Seria 6 Gran Coupe vine cu o lungime de 5.007 mm (cu 113 mm mai mult faţă de Seria 6 Coupe) , ampatamentul fiind de de 2.968 mm. Premiera mondială a lui BMW Seria 6 Gran Coupe va avea loc la Salonul Auto Geneva 2012, iar în România modelul va ajunge undeva la jumătatea anului următor.

 

VIP-ul decapotabilelor din Stuttgart este aici. După o carieră de nouă ani, fosta generaţie SL a lăsat locul vacant pentru urmaşul ei. Noul SL vine cu o premieră în gama producătorului german, datorită utilizării intense a aluminiului. Maşina va fi disponibilă, în Europa, în două versiuni pe benzină. SL 350 va fi dotat cu motorul V6 de 302 CP, capabil să ofere un cuplu de 370 Nm, precum şi un consum de 6,8 l/ 100 km.

Performerul gamei, cel puţin până la intervenţia celor de la AMG, va fi SL 500, cel al cărui V8 preluat de pe nava amiral S Class va pune la bătaie 429 CP şi un demaraj de la 0 la 100 km/h de 4,6 secunde. Ediţia specială „Edition 1″vine cu dotări menite să crească doza de exclusivism, acestea fiind jantele de 19 inchi, tapiţeria specială din piele, scaune dotate cu sistemul Airscarf, precum şi un sistem audio Harman/Kardon Logic7.

 

Comentarii