lukoil-banenr

Maserati GranTurismo Sport

Ce este, de fapt, mașina asta? Un GT, dacă a existat vreodată unul. Deși vorbim de o categorie de preț în care, de obicei, orice e posibil, există destul de puține opțiuni pentru cei care vor un coupe în care să călătorească confortabil patru adulți. Desigur, există oricând Bentley Continental GT. Numai că Bentley, deși are un milion de calități, n-ar avea ce să caute într-un concurs de frumusețe cu Maserati. Tridentul este, pur și simplu, frumos. Sălbatic. Atrăgător.

bodybuilding

diselok

Cum se conduce? Plăcut. Cumpărătorii ar trebui să fie avertizați de la început cu următoarea frază din comunicatul de presă: “GranTurismo Sport a fost conceput să ofere ocupanților mai mult confort la rulare ca niciodată, păstrând în același timp un răspuns rapid în pilotajul de performanță.” În traducere liberă, asta înseamnă că mașina nu e setată pentru circuit, dar că nu te va face de rușine niciodată daca vei vrea să îți arăți mușchii vreodată.

Motorul de pe GranTurismo Sport e un V8 de 4,7 litri și 460 de cai care face 0-100 km/h în 4,7 secunde și poate atinge 300 de km/h fără probleme. De fapt, reprizele sunt fulminante la orice viteză, iar în modul Sport eșapamentele sună ca atunci când îți vin nervii ăia mari. Suspensia Sport Skyhook și diferitele moduri de rulare se asigură că n-o să părăsești carosabilul, iar ceea ce se întâmplă în momentul în care începi să te joci cu pedala de accelerație pe serpentine și ace de păr este desprins din visele tale ude din copilărie. Mașina nu e cart. Nu e atât de precisă ca un supercar nemțesc. Dar te face să te îndrăgostești de ea de fiecare dată când te sui la volan. De fiecare dată când retrogradezi. De fiecare dată când deschizi geamul doar ca să asculți rezonanța eșapamentului în pereții de pe marginea drumului. Și, desigur, de fiecare dată când îți arată că îi place să danseze.

Cum este înăuntru? Albă. Desigur, există nenumărate posibilități de customizare a interiorului. Dar noi am condus o mașină albastră cu interior alb și nu prea am vrea să o schimbăm cu nimic altceva. Cel mai important element din întreg habitaclul este volanul de dimensiuni generoase care poate veni cu aer de carbon și comenzi care îți permit, în principiu, să te concentrezi la condus. Scaunele se simt la drum lung chiar mai bine decât arată în poze iar materialele folosite la interior sunt acolo ca să te asigure încă odată că perioada în care chederul de la uși ceda după 9.000 de kilometri a apus demult.

Cât te costă? Cu un preț de listă de 134.540 de Euro, Maserati GranTurismo Sport nu e tocmai ieftin. Întreținerea și asigurările vor fi și ele pe măsură dar, după spusele cumpărătorilor, vei avea un zâmbet larg pe față de fiecare dată când te vei sui la volan.

Verdict Te face să te simți că trăieși. Trage, împinge, respiră cu tine și îți dă un sentiment de fluiditate în dragoste pe care îl întâlnești rar la un fier.

Comentarii