lukoil-banenr

Maserati MC12

Acum nu te gandi la faptul ca Maserati-ul MC12 este doar un alt supercar ca oricare altul. Nici vorba de asa ceva. Creat special pentru ca italienii sa se poate desfasura asa cum se cuvine in Campionatul FIA GT, MC12-le reprezinta in esenta o masina de curse pentru strada. Dezvoltarea fascinantului automobil incepe imediat ce Ferrari preia sub aripa sa compania din Modena, inginerii italieni lucrand in acelasi timp atat la proiectarea versiunii de curse, cat si la proiectarea variantei de strada. Ambele modele prezinta numeroase similaritati – nu doar din punct de vedere tehnic, ci si estetic, insa doar una va ajunge pe mana celor bogati si faimosi.

bodybuilding

diselok

Este anul 2004 si Maserati dezvaluie in fata intregii planete probabil cea mai impresionanta creatie a sa: supercarul MC12. Prima impresie? Este aproape imposibil sa mai poti spune ceva. Modelul constructorului italian arata absolut fenomenal, designul sau dezvoltat in tunelul aerodinamic si proiectat (in cea mai mare parte) de Frank Stephenson aducandu-ne aminte de o barca de inalta performanta. Si unde mai pui ca la baza se afla un Enzo Ferrari – un automobil care nu mai are nevoie de nici un fel de introducere sau prezentare.

Ascuns bine sub capota atent sculptata (care, fie vorba intre noi, nu-ti ofera cea mai buna vizibilitate pentru a deslusi ceea ce se petrece in spatele tau) si montat central, propulsorul V12 de 6.0 litri (un propulsor aspirat natural, de altfel) livreaza celui aflat la volan undeva in jurul a 630 cai putere si 652 Newton-Metri.

De asemenea, din meniul tehnic nu lipsesc nici transmisia secventiala cu sase rapoarte, sistemul de tractiune integrala sau greutatea de numai 1.335 kilograme, toate aceste detalii contribuind din plin la performante de-a dreptul covarsitoare: daca acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in numai 3.8 secunde, viteza maxima depaseste cu usurinta pragul celor 320 km/h. Faptul ca extremul Maserati MC12 a fost dezvoltat ca o masina de curse reiese si din timpii obtinuti pe circuit, unde supercarul constructorului din Modena reuseste sa fie mai rapid chiar si decat Enzo Ferrari.

Un alt detaliu care a transformat modelul italian intr-o mare legenda a lumii auto il reprezinta caroseria realizata integral din fibra de carbon, acelasi material fiind utilizat (alaturi de aluminiu) si la crearea sasiului. Mai mult de atat, un set de discuri ceramice marca Brembo asigura o franare exemplara, in timp ce suspensia de tip push-rod (preluata direct din Formula 1) garanteaza un maximum de manevrabilitate. Indiferent de conditiile carora este supusa. Nu putem lasa pe deoparte nici jantele prinse intr-un singur prezon, aceasta fiind o alta dovada a originilor Maserati-ului MC12.

Creionat pentru a fi mai mult functional decat atragator, designul supercarului italian iese in evidenta in special prin proportiile sale usor neconventionale. Mai exact, la 5.143 milimetri lungine, 2.100 milimetri latime si 1.205 milimetri inaltime, modelul Maserati MC12 nu poate fi trecut cu privirea. Important de specificat, toate exemplarele produse (undeva in jurul a 50) au fost finisate in aceeasi schema traditionala de alb si albastru. Spartan, dar luxos, cockpitul supercarului din Modena mixeaza pielea albastra cu insertiile de fibra de carbon si accentele de Brightex.

Desi aerul conditionat nu lipseste din peisaj, pasagerii vor fi nevoiti sa se multumeasca cu un singur sunet – cu cel produs de motorul V12 montat central. Partea buna e ca experienta la volan poate fi numai decat amplificata, plafonul fiind detasabil.

In ceea ce priveste versiunea de curse, Maserati-ul MC12 a obtinut numeroase victorii. Si nu doar in Europa, ci pe intreg mapamondul. In anul 2006, constructorul italian si-a incantat clientii cu un MC12 Corsa bazat pe modelul GT1 si dotat cu 755 cai putere. Spre deosebire de modelul original, acesta nu a primit niciodata permisiunea de a circula pe drumurile publice (cu exceptia a doua exemplare – dintr-un total de 12, modificate special pentru a indeplini normele de circulatie pe drumurile publice).

Probabil te intrebi unde e culoare ro?ie din aceasta imagine. Daca te gânde?ti serios sa-?i iei un DS3 Racing, asta e culoarea pentru care trebuie sa o bifezi. Acest Citroën este un hot-hatch autentic, cu un timp 0-100 km/h de 6,5 secunde ?i un comportament rutier surprinzator de docil. Poate ca MINI Cooper S JCW este mai rapid pe circuit, dar în via?a reala DS3 Racing este ma?ina cu care ?i-ai dori sa traie?ti.

Comentarii