lukoil-banenr

Emisiile maşinilor diesel nu sunt măsurate în trafic, ci în condiţii de laborator, iar Uniunea Europeană vrea să schimbe asta. Studiile arată că în trafic, de fapt, noxele sunt mai mari şi atunci trebuie schimbată configuraţia pentru a le aduce în limitele normelor legale. Înseamnă costuri care se vor transfera către consumator.

bodybuilding

Constructorii de maşini se gândesc cu groază că acest proiect ar putea deveni lege. Automobilele diesel sunt deosebit de populare în Europa, unde reprezintă jumătate din vehiculele proaspăt vândute. Din septembrie 2017, emisiile mașinilor diesel ar putea fi măsurate pe stradă. Dacă în urma testelor din trafic, nivelul acestor particule apare periculos de mare, ar putea fi o greşeală foarte costisitoare pentru producători, costurile de proiectare ar putea creşte cu până la 400 de euro pentru un vehicul. Producătorii de maşini de serie, care în general câştigă doar 500 de euro pe vehicul, într-un an bun, ar fi grav afectaţi, avertizează BNP Paribas. Autorii raportului spun că „pentru Diesel, jocul s-a terminat”. Unele maşini ar putea fi ameninţate cu dispariția în vreme ce maşinile pe benzină ar putea căpăta o cotă de piaţă mai mare cu zero efort.

diselok

Diesel engine requires no spark plug

Comentarii