lukoil-banenr

McLaren P1 dezvoltă 916 CP

Noul hypercar al mărcii din Woking dezvoltă 916 CP. Propulsia este asigurată de un sistem hybrid, compus dintr-un motor V8 twin-turbo de 3.8 litri, susţinut de un motor electric. Împreună, cele două motoare furnizează 916 CP şi 900 Nm. Performanţele sunt asigurate şi de sistemele DRS şi IPAS, preluate direct din Formula 1, iar ambele sunt comandate prin intermediul butoanelor de pe volan. Motorul cu ardere internă este montat central şi livrează 737 CP la 7.500 rpm şi 720 Nm de la 4.000 rpm. Eficienţa unităţii a fost optimizată cu ajutorul specialiştilor de la Mobil 1, partenerii McLaren.

bodybuilding

diselok

Motorul electric livrează 179 CP şi asigură un cuplu motor de 260 Nm, încă de la prima rotaţie pe minut. Sistemul de „boost” dezvoltat de cei de la McLaren, numit IPAS, livrează până la 179 CP la o apărsare de buton. Al doilea buton de pe volan, DRS, reglează eleronul spate pentru a reduce frecarea cu aerul cu 23%. Motorul electric este montat deasupra unităţii cu ardere internă, iar cele două îşi unesc forţele prin transmisia cu şapte trepte şi două ambreiaje, care livrează puterea roţilor din spate. Englezii au îmbunătăţit colaborarea dintre cele două motoare pentru a permite schimbarea mai rapidă a treptelor de viteză. Pentru eficienţă maximă, unitatea electrică asigură recuperarea energiei cinetice la decelerare, energie pierdută în mod normal prin frânare.

Noul P1 este un full-hybrid plug-in, ceea ce înseamnă că poate rula şi în modul 100% electric, iar acumulatorii pot fi încărcaţi de la priză cu ajutorul cablurilor localizate în portbagaj – o încărcare completă teoretic va dura doar două ore.

Comentarii