lukoil-banenr

Mercedes A-Class

Până acum, A-Class chiar nu avea ce căuta între hatch-urile premium. Era urâțel, arăta ca o dubiță și nu se ridica la nivelul concurenței nici măcar la calitatea interiorului. Ei bine, cu noul model, Mercedes-Benz a schimbat foaia…

bodybuilding

diselok

…. și a venit cu un concept care a lăsat publicul de la Salonul Auto de la Shangai din 2011 cu gura căscată.

Pentru noua Clasă A, Mercedes a venit cu o gamă noua de motorizări. Evident, dacă vei opta pentru un A180 BlueEFFICIENCY sau pentru un A180 CDI, nu se va întâmpla mai nimic când vei pune accelerația la podea. În schimb, vârfurile de gamă A220 CDI și A250 Sport oferă performanțe serioase, benzinarul putând fi considerat un hot-hatch autentic. Culmea, puterea de 211 CP ai motorizării de vârf, are aceeași valoare cu a unuia dintre cele mai bune hot-hatch-uri din istorie: VW Golf GTI.

Cutia cu dublu ambreiaj care se remarcă prin schimbările line în modul „E” , își schimbă total comportamentul în modul „S”, ținând motorul suficient de sus în ture când simte un ritm de conducere mai alert.

Noul A-Class nu se conduce bine doar prin prisma unui Mercedes, ci se conduce mult mai bine decât oricare alt hatch premium (evident, cu tracțiune față). Chiar și fără suspensia fermă de pe echiprea Sport, mașina se simte agilă, ușoară și transmite informații clare despre ce se întamplă sub roțile din față. Ba mai mult, o suspensie mai elastică permite păstrarea unui ritm mai alert și pe drumurile de proastă calitate, mașina lăsând senzația că se multează perfect pe șosea în orice situație.

Evident, echiparea Sport criticată anterior pentru fermitatea suspensiei este în acest caz un deliciu, mașina agațându-se ca un scaiete pe viraje și rămânând perfect controlabila și dincolo de limitele aderentei.

Dacă în trecut toți se plângeau de interiorul lui A-Class, la noul model s-a lucrat atât de mult încât a trecut cu câteva clase mai sus decât oricare alți concurenți. Arată bine, se simte bine, miroase bine și pare să reziste 1000 de ani. Evident, totul este asamblat cu foarte multă grijă, iar micile detalii par lucrate de o echipă de bijutieri.

Dacă optezi pentru echiparea Sport, ce implică o suspensie mai dură și niște jante de minim 18”, ai să-ți blestemi zilele când vei da peste drumuri altfel de cât perfect asfatate. În schimb, dacă alegi să-ți cumperi un Mercedes adevărat și bifezi echiparea confort, mașină se va comportă întocmai cum te-ai aștepta de la un produs al constructorului din Stuttgart.

Până și motorul de 211 CP pare mult mai manierat în această echipare, iar dacă lași transmisia 7G-DCT în modul „E”, nici nu vei simți când va trece prin cele șapte trepte. Indiferent de variantă de echipare, scunele sunt aproape perfecte, cu o duritate moderată și un sprijin lateral suficient pentru orice drum public, iar reglajul lombar reglabil electric își va face simțit efectul la fiecare drum mai lung.

Evident, fiind un Mercedes, insonorizarea este la cel mai înalt nivel, zgomotul de vânt sau de rulare fiind imperceptibil dacă alegi să rămâi în limitele legale de viteză.

Dacă e musai să-ți iei un hatch premium, asta e mașină cu care vei ieși cel mai bine la acest capitol, evitând situații gen „uite un fraier care și-a luat noul A3, deși mașina arată aproape identic cu vechiul model” sau „degeaba se conduce mișto noul Seria 1 dacă arată atât de penibil”.

Poate că silueta mai joasă a mai redus din spațiul interior, dar creșterea pe celalalte două dimensiuni compensează acest detaliu. Spațiile de depozitare sunt nenumărate, iar în cazul variantelor cu transmisie automată, dotate cu selector pe coloană de direcție, tunelul oferă încă două compartimente suplimenare. Torpedoul este adânc și poate acomoda până și un apărat foto DSLR cu tot cu obiectiv, fapt care transformă noul A-Class în mașină perfectă pentru fotografi. Sau… nu.

Este un Mercedes- Benz, deci o să te rupă la fiecare revizie. Măcar bucură-te că-și va păstra foarte bine valoarea în timp, deprecierea redusă fiind una dintre principalele calități ale mărcii germane.

Există și părți bune la acest capitol, și ele țin de consumul de combustibil. Toate motoarele au fost intens optimizate, sistemul start & stop este disponibil în echiparea de bază iar cele mai mici motoare emit sub 100 g CO2/km.

Dacă tot faci un efort și îți cumperi un hatch premium de la Mercedes, mai caută-te prin buzunare și alege o echipare AMG Exclusive, cu grilă aia specială care a câștigat nenumărate aprecieri încă de când a apărut pe conceptul în 2011.

Comentarii