lukoil-banenr

Mercedes-Benz Antos, destinat transportului de mărfuri grele pe distanţe scurte

Chiar dacă exteriorul său reflectă legătura evidentă cu noul Actros, Antos prezintă multe noutăţi speciale în materie de design. Pe de-o parte, pentru a fi concordanţă cu aria sa de utilizare, cel mai adesea spaţiul urban, Antos are un aspect foarte prietenos. În acelaşi timp, designul plat potrivit pentru transportul pe distanţe scurte îl transformă într-un vehicul robust. Cabina continuă a noului Mercedes-Benz Antos, de 2,3 metri lăţime, este disponibilă pentru modelul ClassicSpace în variante de lungime mică (S) şi medie (M).

bodybuilding

Varianta medie este, de asemenea, disponibilă şi pentru cabina CompactSpace, specifică vehiculelor cu unitate de refrigerare independentă. Zona premium a habitaclului oferă şoferului un spaţiu confortabil de lucru: din punct de vedere ergonomic, instrumentele vehiculului sunt astfel dispuse pentru a asigura o utilizare intuitivă şi la îndemână. În plus, volanul modern multifuncţional şi opţiunile generoase de ajustare a scaunului uşurează munca de zi cu zi a şoferului.

diselok

Pentru prima dată, toate sistemele de siguranţă cu care şoferii s-au familiarizat la Actros sunt acum disponibile şi pentru camioanele din sectorul distribuţiei pe distanţe scurte. Următoarele sisteme sunt disponibile standard: sistemul de frânare controlat electronic EBS, cu discuri de frână ventilate, frâna de motor cu eficienţă ridicată, sistemul ABS de anti-blocare la frânare, sistemul de accelerare antiderapant ASR şi Stability Control Assist. Ajungând la a treia generaţie Active Brake Assist, Mercedes-Benz a creat un pachet de siguranţă cu sisteme de asistenţă opţionale pentru Antos. Noul sistem ABA 3 iniţiază acum automat şi aplicaţia de frânare pentru detectarea obstacolelor staţionare.

Antos îşi face debutul cu o gamă foarte variată de motoare diesel Euro VI, ce include trei motoare în linie cu şase cilindri, cu capacităţi de 7.7 litri, 10.7 litri şi 12.8 litri. Puterea variază de la 238 CP, pentru aplicaţiile mai uşoare cum ar fi vehiculul simplu, şi până la 510 CP pentru camioanele de sarcină grea, cu variante camion/remorcă şi camion/semiremorcă, folosite în condiţii dificile de drum.

Toate motoarele respectă nivelul emisiilor Euro VI şi includ, de asemenea, injecţie common rail şi sistemul de refolosire a gazelor de eşapament. Tratarea gazelor de eşapament se face prin intermediul tehnologiei SCR cu injecţie AdBlue şi printr-un convertor catalitic de oxidare conectat în serie şi un filtru de particule.

Cutia de viteze Mercedes PowerShift 3 complet automată, extrem de rapidă, disponibilă în variante cu opt sau doisprezece trepte, oferă o transmisie constantă a puterii motorului. O caracteristică specială a noului Antos este posibilitatea de a alătura motoare extrem de compacte, precum OM 936, cu transmisii în mai multe trepte de viteză. Astfel rezultă o performanţă îmbunătăţită, chiar şi în combinaţii de camion/remorcă sau camion/semiremorcă, care sunt complet încărcate doar ocazional şi care utilizează unităţi optimizate de greutate.

Modul Crawler este o caracteristică specială, ce oferă beneficii semnificative pentru transporturile pe distanţe mici, care includ destul de des deplasări urbane şi manevrare în locuri de descărcare foarte strâmte: în treptele de viteză start sau marşarier, şoferul poate controla viteza camionului utilizând doar pedala de frână.

Pentru domenii specifice de lucru, Mercedes-Benz introduce pentru prima dată modele specializate Antos, în sectorul distribuţiei de mărfuri grele pe distanţe scurte, şi Actros, pentru distanţe lungi de transport. Sub numele de Loader, Mercedes-Benz a grupat variante cu capacitate de încărcare optimizată, care ating valori record la greutate fără încărcătură şi sarcină utilă. În plus, Volumer oferă capacitate maximă de încărcare datorită compartimentului interior cu o înălţime de trei metri.

Antos Loader este primul camion cu semiremorcă din categoria vehiculelor de 40 de tone, care este sub limita de greutate fără încărcătură de 6 tone. În acelaşi timp, motorul acestuia respectă nivelul de emisii Euro VI. Chiar şi cu motorul mai mare, în linie cu şase cilindrii, OM 470, ce îndeplineşte standardele Euro VI şi produce până la 428 CP, camionul cu semiremorcă cântăreşte aproximativ 6.400 kg.

O condiţie prealabilă pentru acest lucru este designul ce asigură o greutate redusă. Astfel, Antos Loader include suport pentru intrare din aluminiu, parbriz şi podea cu greutate optimizată, baterii cu o capacitate redusă, un rezervor combinat pentru combustibil şi AdBlue, la care se adaugă şi multe alte măsuri de eficientizare a greutăţii.

Beneficiile oferite de Antos Volumer includ un compartiment coborât de încărcare, cu 80 mm mai jos decât modelele anterioare. Înălţimea interioară de până la trei metri oferă opţiuni de încărcare extinse, existând astfel posibilitatea de a încărca o cantitate suplimentară de bunuri. Pe lângă varietatea de modele de cabine, clienţii pot alege şi între diferitele capacităţi de rezervoare de combustibil – în funcţie de prioritatea pe care o au, sarcina utilă sau gama.

Fiind primul vehicul specializat pentru transportul de mărfuri grele pe distanţe scurte, noul Mercedes-Benz Antos face parte dintr-o clasă unică: seria de modele pentru distribuţia pe distanţe scurte acoperă o gamă largă de activităţi pe segmentul său. Companiile pot beneficia de caracterul economic şi de eficienţa sa, producătorii de structura sa robustă şi unică, ce răspunde cerinţelor diferite de transport, iar şoferii de uşurinţa în utilizare şi manevrare, precum şi de siguranţa sa.

Comentarii