lukoil-banenr

Industria auto a trecu prin anul 2018 cu numeroase provocări, în deosebi după aplicarea noilor standarte pentru testele de emisii WLTP și a scăderilor masive de vânzări în China, cea mai mare piață auto a lumii.

Pilot Autoexpert

Necătând la greutăți, marii constructori premium au reușit să obțină în mare parte rezultate bune și în 2018.

Astfel, Mercedes-Benz obține pentru al treilea an consecutiv titlul de cel mai mare constructor premium din lume cu 2.310.185 de unități, în creștere nesemnificativă cu doar 0.9% comparativ cu anul 2017. Cea mai importantă piață rămâne China, cu peste 650.000 de unități livrate, în timp ce vânzările din Europa au scăzut cu 2.3% la aproape 934.000 de unități.

SUV-urile rămân să reprezinte cel mai popular segment cu aproximativ o treime din vânzări, în timp ce segmentul compact a înregistrat un sfert din vânzări. Cel mai vândut model al mărcii a fost E-Class și E-Class Estate.

Principalul rival al celor de la Mercedes, BMW a raportat 2.125.026 de unități vândute pe parcursul anului trecut, în creștere cu 1.8% comparativ cu 2017. În Europa, brandurile Grupului BMW au vândut 1.097.654, în scădere cu 0.3%, în timp ce China este de asemenea cea mai mare piață cu 640.000 de unități.

Bavarezii la fel anunță că, SUV-urile reprezintă cel mai important segment, cu peste 37% dintre vânzări, în timp ce Seria 5 este în continuare cel mai popular sedan de clasă mare din lume cu 329.000 de unități vândute.

Cei de la Audi ocupă locul trei cu 1.812.500 unități vândute la nivel global și este singurul care a raportat o scădere comparativ cu anul 2017 de tocmai 3.5%. Aproape 600.000 de unități au fost vândute în China, însă principala problemă a venit de pe piața europeană, care a înregistrat un declin de 13.6% la 860.000 de unități.

Comentarii