lukoil-banenr

Mercedes cucerește clasa compactă

Deși A-Class a fost considerat un model de clasă compactă încă de la prima generație, Mercedes nu a avut în gamă un hatchback în adevăratul sens al cuvântului. De fapt, primele două generații au păstrat aceeași silueta de MPV citadin cu accente premium, evoluția designului fiind destul de subtilă în cei 15 ani de la debutul acestei game. În plus, A-Class nu a avut niciodată o dinamică incitantă, mai ales dacă ne referim la prima generație ce a avut inițial probleme de stabilitate în situațiile limită. Mercedes a corectat aceste deficiențe prin introducerea în echiparea standard a sistemului ESP, dar această strategie a dus la ștrangularea suplimentară a performanțelor dinamice.

bodybuilding

diselok

Însă ce de-a treia generație A-Class este pe cale să schimbe total abordarea acestui brand. Lansat cu mare fast în cadrul unui eveniment exclusivist desfășurat la Geneva pe 5 martie, noul model estefoarte asemănător conceptului prezentat în urmă cu un an sub același nume. Adăugând în discuție și promisiunea celor de la Mercedes de a produce mașini cu un caracter sportiv pronunțat, nu ar trebui să ne surprindă faptul că A-Class s-a rupt efectiv de forma monovolumelor și a trecut la o design de hatch autentic, cu puternice accente dinamice. Și totuși, în momentul prezentării noului model de clasă compactă, toți cei prezenți au fost șocați: mașina asta arată demențial. Este adevărat că cele trei modele prezentate aveau echipare AMG, dar chiar și variantele mai cizelate expuse la salon în zilele ce au urmat transmiteau senzații la fel de intense.

Putem spune cu voce tare că noul Mercedes A-Class nu va trece neobservat pe străzile oricărei metropole. Sunt atât de multe elemente care îl scot în evidență încât ai senzația că încă te uiți la un concept. Spre exemplu, grila radiatorului „diamond-look” de pe modelele AMG face trimitere directă la conceptul prezentat anul trecut la New York. În plus, interiorul este o clasă peste tot ce s-a făcut până în prezent în segmentul compact, noul model preluând elemente și tehnologii din clasele superioare, fără a da impresia de interior de C sau E-Class micșorat.

Noul Mercedes-Benz A-Class este bazat pe platforma MFA (modular front architecture), pe care o împarte cu fratele mai mare B-Class. Având o lungime de 4.292 mm, acesta este cu 32 mm mai scurtdecât BMW Seria 1, recuperând însă pe lățime, unde depășește modelul bavarez cu 15mm, ajungând la 1.780 mm. La capitolul înălțime, A-Class atinge 1.433 mm, înălțându-se la 12 mm deasupra rivalului de la BMW – soluție ce aduce suficient loc pentru cap, mai ales pentru ocupanții locurilor din spate. Avantajat și de tracțiunea față, Merc-ul oferă unul din cele mai spațioase interioare din segmentul premium compact.

Încă de la debut, Mercedes va oferi o gamă largă de motorizări, atât alimentate cu benzină cât și diesel. Amatorii de benzinare vor putea alege între un 1,6 litri de 122 CP denumit A180, un propulsor de 156CP cu aceeași cilindree ce va echipa A200, plus modelul A250 dezvoltat împreună cu cei de la AMG ce va avea un 2,0 Turbo capabil de 211 CP. O noutate o reprezintă și sistemul de distribuție variabilăCAMTRONIC disponibil acum și pe propulsoarele de 1,6 litri.

Pentru segmentul diesel sunt disponibile tot trei motoare: A180 CDI cu o capacitate cilindrică de 1,8 litricapabil de 109 CP și 250 Nm, A200 CDI ce va folosi același propulsor dar modificat să dezvolte 136 CPși 300 Nm plus un A220 CDI ce scoate 170 CP și 350 Nm dintr-un motor de 2,2 litri.

Toate aceste motorizări vin echipate standard cu un sistem start/stop (ce promite un nivel al emisiilor pentru modelele de la baza gamei de sub 100 g CO2/km) și pot fi conectate fie la o cutie manuală cu șase rapoarte, fie la o impresionantă transmisie 7G-DCT cu dublu ambreiaj.

Pentru viitor, compania germană are în plan și o versiune AMG autentică, ce va folosi un motor turbo cu patru cilindri apt să dezvolte aproximativ 300 CP.

Finisajele impecabile și designul incitant nu sunt însă singurele puncte forte din interiorul noului A-Class. Echipamentele specifice claselor superioase sunt disponibile și pe mezinul Mercedes, ce poate fi echipat cu sisteme precum cel de monitorizare al punctului mort (Blind Spot Assist) sau deavertizare la părăsirea benzii de circulație (Lane Keeping Assist). Premiera absolută vine însă de la centrala multimedia, ce poate integra într-un mod revoluționar interfața smartphoneului. Mai exact, A-Class comunică cu terminalele Apple iPhone printr-o interfață complexă ce permite folosirea asistentului virtual Siri prin sistemul hand-free. Cei de la Mercedes-Benz au declarat că – așa numitul – Siri a fost optimizat pentru a putea fi utilizat cu succes la volan , iar teaserele prezentate în cadrul lansării statice au demonstrat că integrarea a fost un succes.

Cât despre debutul pe piață a noului A-Class, acesta va avea loc cel mai probabil în toamna acestui an. Momentan se vorbește exclusiv de piața europeană, așa că americanii nu au decât să înghită în sec și să cumpere mașinile mai slabe ale concurenței. Prețurile nu au fost comunicate, dar oficialiiMercedes-Benz au anunțat că A-Class va avea costuri comparabile cu ale generației precedente.

Așadar, „A” vine de la „Atac”, iar Mercedes vrea ca noul model să asalteze noi segmente de piață și implicit să atragă noi clienți. Până acum, strategia pare să meargă ceas: mașina este impresionantă, echipamentele sunt revoluționare iar prețul va rămâne același. Cel puțin pe hârtie, A-Class nu are cum să dea greș, așa că așteptăm cu interes primul contact cu mașina.

Comentarii