lukoil-banenr

Mercedes vine cu declarații serioase în adresa companiei din Silicon Valley. Nemții afirmă că tehnologiile actuale nu permit unui camion să ofere o autonomie de 800 km, așa cum promit cei de la Tesla.

Pilot Autoexpert

Cap tractorul Tesla Semi a fost prezentat în luna noiembrie a anului 2017, cu mult fast și cifre atât tehnice cât și dinamice surprinzătoare. Punctul forte al camionului, pe care l-au accentuat deosebit de mult americanii, este autonomia promisă de 800 de kilometri.

Tot atunci Tesla a dat start pre-comenzilor pentru camionul revoluționar, care defapt nu au stat să fie așteptate mult timp. În această ordine de idei la moment s-au făcut peste 150 de comenzi din partea companiilor mari.

Însă recent cel mai mare producător al camioanelor și cap tractoarelor din lume Daimler, a declarat că tehnologiile existente în prezent nu permit într-un timp atât de scurt unui producător atât de tânăr și lipsit de experiență, să ofere o autonomie într-atât de mare.

„Dacă Tesla livrează într-adevăr performanțele promise, este evident că vom cumpăra două unități, una dintre care o vom dezmembra și alta o vom testa. Dacă lucrurile se vor adeveri, înseamnă că ne-a scăpat ceva. Dar pentru moment aceleași legi ale fizicii se aplică și în Germania și în California”, afirmă șeful diviziei de camioane Daimler, Martin Daum.

Daimler de asemenea pregătește lansarea unui cap tractor full electric, însă promisiunile pe care le oferă acum, când acesta este în curs de dezvoltare sunt mult mai modeste decât cele făcute de Tesla. Varianta electrică a modelului celebru Actros, promite pentru început o autonomie modestă dar sigură de 200 de kilometri. Pentru anul viitor se planifică livrarea a 10 modele pentru teste în cadrul unui proiect-pilot care se va dura timp de doi ani.

„Camioanele parcurg circa 2.4 milioane de kilometri și există și un cumpărător pentru second-hand. Nu știm cum vor reacționa bateriile după ce vor fi utilizate 4-5 ani, este o situație foarte complexă”, a concis Martin Daum.

Comentarii