lukoil-banenr

Nissan Extrem Concept – o maşină de raliu urbană

Salonul Auto de la Sao Paulo din acest an uimeşte întregul mapamond prin debutul SUV-urilor ultracompacte – după ce Renault a adus studiul de design DCross, bazat pe Duster, iar Volkswagen a prezentat conceptul Taigun, care prefigurează un viitor SUV de oraş al germanilor, Nissan ne uimeşte cum poate mai bine prin prezentarea noului Extrem Concept, un SUV care iese în evidenţă prin designul agresiv şi prin soluţiile interesante de proporţionare a caroseriei.

bodybuilding

diselok

Nissan Extrem e primul concept al companiei japoneze dezvoltat special pentru piaţa braziliană, iar motivul care a determintat acest pas e reprezentat de creşterea vânzărilor producătorului japonez pe teritoriul Braziliei.

Nissan Extrem Concept e un crossover cu trei portiere şi patru locuri, care, dacă ar intra în producţia de serie, ar fi poziţionat sub modelul Juke. Însă: „Extrem e doar un concept, fără nici un plan imediat de producţie”, conform afirmaţiilor făcute de oficialii companiei.

La exterior, crossover-ul a împrumutat linii de design de la foarte multe modele din gama Nissan – de la grila radiatorului asemănătoare cu cea a GT-R-ului şi până la faruri şi linia acoperişului, ale căror tuşe au fost împrumutate de la coupe-ul 370Z.

Conceptul are la bază platforma V a constructorului japonez, aceeaşi pe care sunt construite Micra şi Juke. Sub capotă se află un motor turbo cu injecţie directă de 1.6 litri, multe dintre elementele tehnologice care construiesc „inima” acestui model fiind comune cu cele ale prototipului DeltaWing, pe care Nissan l-a aliniat în acest an la Le Mans şi în alte curse celebre de anduranţă.

„Noi îi spunem “Baby Beast””, a declarat Robert Bauer, managerul senior de design al proiectului. „Noi îl vedem ca o maşină de raliu urbană, un luptător mic şi rezistent de stradă, care poate face faţă junglei urbane cu agilitate şi încredere”, a mai spus Bauer despre conceptul Extrem, prezentat la Salonul Auto Sao Paulo 2012.

Desenat în California cu ajutorul unor designeri brazilieni, conceptul Nissan se bazează la nivel estetic pe cultura cariocas. Şeful de design Nissan afirmă chiar că acest concept este departe de a fi conservator tocmai prin faptul că reflectă frumuseţea naturală şi cultura bogată a Braziliei. „Acest lucru nu este însă întotdeauna observabil pe străzi, acolo unde maşinile accesibile produse local tind să fie conservatoare la capitolele design, culori sau dotări”, spune Shiro Nakamura, cel care conduce biroul de creaţie al mărcii nipone.

Comentarii