lukoil-banenr

Nissan Nismo

A venit timpul ca şi Nissan sa atace piata auto cu o divizie sport pentru modelele sale de serie, o mişcare similara cu infiintarea gamele de performanta OPC de catre Opel sau a diviziei RS a celor de la Renault. Numele sub care vor defila cele mai furioase maşini Nissan, dar şi versiunile de top ale modelelor nipone cu orientare premium, va fi Nismo.

bodybuilding

diselok

Aparuta prima data in 1984 şi fiind abrevierea de la Nissan Motorsports, denumirea este foarte cunoscuta fanilor motorsportului, datorita victoriilor obtinute de maşinile japoneze echipate cu motoare provenite de la divizia sport, pe circuitele Campionatului Mondial FIA GT1 sau la cursa de 24 de ore de la Le Mans.

Pina acum, Nismo nu a fost implicat in elaborarea modelelor de serie ale companiei japoneze, cu exceptia unor editii speciale foarte rare, cum ar fi cea bazata pe coupe-urile 370 Z şi GT-R. Strategia Nissan pentru divizia Nismo este, insa, ceva mai complexa decit ar parea la prima vedere.

Pe linga producerea de versiuni complete de performanta, japonezii intentioneaza sa işi extinda gama de piese şi accesorii, in timp ce Nismo va primi un nou sediu general international, la Tsurumi, Yokohama, la debutul lui 2013.

Primul pas spre gama Nismo este reprezentat de conceptul Juke Nismo, prezentat oficial la Salonul Auto Tokyo. Finisat cu culorile obişnuite Nismo, alb perlat cu accente de roşu, Juke Nismo Concept prezinta un kit de caroserie creat de specialiştii in aerodinamica ai Nismo, ale caror abilitati s-au dezvoltat in cadrul perfectionarii caroseriilor maşinilor de curse.

Kit-ul de caroserie al Juke Nismo Concept nu este conceput doar pentru a arata bine , ci şi pentru a avea o eficienta dinamica excelenta. Printre componentele noi se numara bare de protectie fata şi spate mai joase şi modificate, aripi mai late şi praguri laterale.

Motorul turbo cu injectie directa, pe benzina, de 1,6 litri, a fost modificat pentru mai multa putere şi un randament crescut. Habitaclul conceptului a fost, de asemenea, imbogatit de Nismo, prin scaunele de tip scoica imbracate in piele şi a turometrului de culoare roşie.

Consola centrala, de forma unui rezervor de combustibil de motocicleta, a primit un inveliş metalic pentru a sublinia caracterul special al conceptului. Nissan promite ca noile modele Nismo vor ramine la fel de accesibile ca şi celelalte modele ale marcii, singura diferenta fiind facuta placerea condusului.

Comentarii