lukoil-banenr

Nissan Patrol s-a lansat la Abu Dhabi

bodybuilding

diselok

Renumele Nissan Patrol a fost construit în mai bine de 50 de ani, iar, pentru Orientul Mijlociu, acest model a fost una dintre cele mai potrivite propuneri, făcând faţă cu brio asprelor condiţii specifice deşertului. Poate de aceea premiera mondială a noului Nissan Patrol a avut loc la Abu Dhabi, primii clienţi care vor putea comanda noua generaţie fiind cei din Emiratele Arabe Unite.

Cea de-a şaptea generaţie a lui Nissan Patrol aduce un design schimbat radical, dar şi o nouă concepţie tehnică, noul Patrol devenind un adevărat SUV de categorie mare, la acelaşi nivel cu Toyota Land Cruiser V8. Pentru a sublinia cât de serios a fost privit procesul de proiectare a noului model, Hiroyuki Fushiki, şeful de proiect, a declarat că nu mai puţin de 200 de modele de preserie au fost testate atât în centrul din Japonia, cât şi în condiţiile reale din Orientul Mijlociu, pentru a asigura maşinii de serie durabilitatea şi fiabilitatea care au făcut celebru Patrolul până acum.

Noul Patrol a trebuit să schimbe direcţia de design a generaţiei precedente. Astfel, stilul brutal şi aproape fără compromisuri a fost transformat, căpătând accente clare de lux şi un look mai familiar şi modern. Totuşi, una dintre caracteristicile principale ale maşinii rămâne masivitatea, iar detaliile care fac trimitere la capacităţile offroad nu lipsesc.

Principalul element care impune respect şi îi conferă noului Patrol un look inconfundabil este imensa grilă frontală, care are şi rolul de a aminti de predecesor. Însă restul elementelor respiră acum un aer modern şi impunător, făcând din noul Patrol o propunere clară pentru amatorii de lux.

Lux care se regăseşte din plin în interiorul total modificat, care se inspiră din ceea ce oferă Infiniti, brandul de lux Nissan – de altfel, noul Nissan Patrol urmează să fie oferit şi într-o versiune de top Infiniti QX56. Habitaclul lui Patrol stabileşte noi standarde de spaţiu

 

interior şi confort, fiind garnisit din plin cu piele şi inserţii de aluminiu sau lemn de esenţă rară. Calitatea materialelor şi a asamblării este acum la un nivel superior, interiorul făcând uitate compromisurile din cazul unei maşini de teren clasice.

Faţă de precedenta generaţie, noul Patrol oferă 10 cm mai mult spaţiu pentru genunchii celor de pe al doilea rând de scaune, iar al treilea rând oferă acum scaune mult mai confortabile şi un acces mai facil. De asemenea, rigiditatea laterală este acum de două ori mai bună, iar nivelul de vribraţii perceput în interior este mult mai scăzut datorită platformei modernizate.

Din punct de vedere al siguranţei, Patrol este dotat cu şase airbaguri, iar în ceea ce priveşte confortul, maşina oferă un sistem nou de climatizare, în timp ce ventilaţia beneficiază de o inovaţie foarte eficientă: „Curtain Vent” presupune mici guri de aerisire deasupra fiecărui geam lateral, prin care iese aerul rece de la instalaţia de aer condiţionat, formând o barieră împotriva căldurii razelor solare.

Motorul oferit pe noul Nissan Patrol este un V8 de 5,6 litri, cu injecţie directă pe benzină şi sistem de distribuţie variabilă VVEL. Astfel, puterea maximă atinge 400 CP, iar cuplul maxim 550 Nm. Transmisia oferită în combinaţie cu acest propulsor este una automată, cu 7 trepte şi cu un răspuns mai rapid în offroad.

În premieră, noul Nissan Patrol oferă sistemul Hydraulic Body Motion Control (controlul hidraulic al mişcării caroseriei), care minimizează mişcările de ruliu şi tangaj, mai ales la manevrele bruşte, în timp ce confortul pe suprafeţele denivelate rămâne la cote foarte înalte. Suspensia este independentă pe ambele punţi, renunţându-se la punţile rigide ale generaţiei precedente, ceea ce înseamnă o îmbunătăţire extraordinară a comportamentului rutier.

Noul sistem de tracţiune integrală ALL MODE 4×4 permite şoferului să aleagă dintre 4 moduri de funcţionare: sand, on-road, snow, rock. În modul „sand”, răspunsul maşinii permite un stil de conducere aproape de condiţiile de raliu, Patrol demonstrând o agilitate neobişnuită pentru gabaritul său. Sistemul 4×4 beneficiază şi de modul 4L, care preia rolul reductorului.

Din pachetul de sisteme electronice de asistenţă nu lipsesc: Hill Start Assist (asistenţa la plecarea în rampă), Hill Descent Control (asistenţa la coborârea pantelor), Tyre Pressure Monitor System (sistem de monitorizare a presiunii în pneuri).

Comentarii