lukoil-banenr

Noi probleme în industria auto europeană din cauza crizei

Alţi patru constructori auto renumiţi vin astăzi cu veşti mai puţin pozitive care oglindesc situaţia negativă a pieţei auto din Europa. Companiile Fiat, Daimler, Renault şi Volvo au profitat de valurile stârnite de anunţul Ford pentru a anunţa măsuri care afectează fie producţia, fie lansările de modele noi, fie ţintele de profit anunţate la începutul acestui an.

bodybuilding

VOLVO REDUCE RITMUL DE PRODUCŢIE LA GENT

diselok

Volvo a anunţat că producţia de la uzina pe care suedezii o deţin în oraşul belgian Gent va scădea de la 59 la 54 de automobile pe oră, în timp ce contractele celor 300 de muncitori angajaţi pe perioadă determinată nu vor fi înnoite. Este a doua lovitură pe care industria belgiană o primeşte în această săptămână, după ce Ford anunţase că fabrica din Gent va fi închisă în 2014. „Am avut o serie de ani pozitivi, iar 2011 a fost recordul nostru absolut la nivel de vânzări. Acum, observăm că cererea europeană e în scădere, astfel că trebuie să rebalansăm nivelul producţiei”, a anunţat Volvo într-un comunicat oficial.

DAIMLER DEZAMĂGEŞTE ANALIŞTII ŞI SCADE ŢINTELE DE VENITURI

În Germania, Daimler a anunţat că targetul veniturilor pe 2012 a fost coborât, iar ţintele de profit pentru anul viitor au scăzut şi ele din cauza pieţei europene slabe şi a „creşterii competitivităţii adversarilor în China”, cum anunţă germanii în comunicatul oficial. Astfel, veniturile efective Daimler pe 2012 au fost retuşate în minus cu 11 procente, ajungând la 8 milioane de euro (de la 9 milioane previzionate anterior, sumă atinsă şi anul trecut de Daimler).

„Având în vedere forma pe care o arată Volkswagen şi BMW, sunt pur şi simplu şocat de slăbiciunile arătate de Daimler. Managementul Daimler dezamăgeşte încă o dată”, a declarat Arndt Ellinghorst, analist al Credit Suisse.

RENAULT AMÂNĂ LANSAREA NOII GENERAŢII LAGUNA

Francezii de la Renault au anunţat că starea precară a pieţei europene şi reorganizarea liniilor de producţie ale uzinei normande Sandouville îi determină să amâne lansarea noilor generaţii ale modelelor Laguna şi Espace. Datele lansărilor celor două modele au fost duse după debutul anului 2015, astfel că vârstele pe care acestea le vor avea în momentul schimbării generaţiilor vor fi unele foarte înaintate: 12-13 ani pentru Espace şi Grand Espace şi 8 ani pentru Laguna. Ambele modele îşi vor schimba în acel moment locul de producţie, acestea urmând să fie asamblate la Douai.

FIAT OPREŞTE TEMPORAR ACTIVITATEA FABRICII CARE PRODUCE NOUL PANDA

În Italia, Fiat le va da liber forţat pentru două săptămâni muncitorilor de la uzina din Pomigliano, lângă Napoli. Fabrica în care Fiat produce noua generaţie Panda va opri astfel 2000 de posturi de muncă între 26 noiembrie şi 9 decembrie pentru ca raportul dintre surplusul producţiei şi cererea din Europa să nu se dezechilibreze iremediabil. Deşi Fiat nu a anunţat măsurile printr-un comunicat oficial, Automotive News scrie că informaţia a fost confirmată de surse interne din cadrul companiei.

Comentarii