lukoil-banenr

Noi tehnologii: Faruri marca Opel

Farurile cu matrice reprezintă o nouă abordare a tehnologiei de iluminare. În cadrul noului concept de iluminare pe bază de matrice faza lungă reprezintă întotdeauna modul standard, în locul utilizării fazei scurte ca setare implicită. Prin adoptarea acestei abordări noi, faza lungă este prevăzută în permanenţă cu o funcţie anti-orbire şi se adaptează automat la condiţiile de trafic.

bodybuilding

Sistemul de iluminare se adaptează la condiţiile de trafic curente mai repede decât orice altă soluţie care implică manevre din partea şoferului sau care se bazează pe elemente acţionate mecanic.

diselok

„Siguranţa activă reprezintă un obiectiv principal al strategiei tehnologice a Opel”, a declarat Rita Forst, Vice-Preşedinte Opel. „În anul 2002, am fost primul producător de autovehicule care a introdus pe piaţă sistemul de iluminare frontală adaptivă (AFL), o combinaţie între iluminarea dinamică în curbe cu faruri xenon şi iluminarea statică în viraje. În prezent, Opel a pornit să revoluţioneze din nou conducerea pe timp de noapte cu ajutorul sistemului inteligent de iluminare cu matrice, cel mai avansat sistem de iluminare din industria auto din lume.”

Iluminarea cu matrice funcţionează în combinaţie cu camera video frontală Opel, care este amplasată între parbriz şi oglinda retrovizoare. De îndată ce senzorii camerei frontale detectează surse de lumină provenite de la autovehicule care se deplasează în faţa autovehiculului sau din sens opus, iluminarea în zona respectivă este redusă complet, în timp ce restul carosabilului rămâne puternic iluminat.

Acest sistem asigură vizibilitatea tuturor obstacolelor nesemnalizate, în timp ce participanţii la trafic nu vor fi niciodată orbiţi.

Utilizarea exclusivistă a LED-urilor în cadrul sistemului de iluminare cu matrice prezintă o serie de avantaje semnificative, întrucât noul sistem consumă mai puţină energie decât lămpile convenţionale cu halogen şi cele convenţionale. Acesta utilizează doar aproximativ jumătate din energia consumată de lămpile cu halogen. Cele două faruri cu matrice sunt alcătuite din patru segmente de iluminare. În spatele fiecărui segment există patru surse de lumină separate care pot fi aprinse sau stinse individual, fiind posibile şaisprezece combinaţii de iluminare frontală adaptivă per far. Trecerile între cele 256 de setări de iluminare diferite se efectuează lin şi imperceptibil, fără ca şoferul să observe acest lucru.

Comentarii