lukoil-banenr

Noua Honda CR-V, versiunea pentru Europa

În vara anului 2011 japonezii ne ofereau un preview al celei de-a patra generaţii Honda CR-V printr-un concept care era destul de clar că ne arată în proporţie de 90% aspectul maşinii de serie. Versiunea de serie a urmat în iarnă, la Salonul Auto Los Angeles 2011, dar în Europa vine de-abia un an mai târziu.

bodybuilding

diselok

Acum, cu ocazia Salonului Auto Paris 2012, japonezii ne arată versiunea europeană a celei de-a patra generaţii Honda CR-V, un SUV care mizează pe un stil mult mai sobru şi care vine cu dimensiuni crescute şi inovaţii tehnice.

Faţă de varianta americană, Honda CR-V pentru Europa vine cu blocuri optice cu un stil mai high-tech, în primul rând datorită integrării luminilor de poziţie de tip LED, în timp ce semnalizatoarele albe şi proiectoarele arată diferit. Tot diferită este şi partea inferioară a spoilerului frontal, care îi conferă CR-V-ului european o mică tuşă sportivă, imaginea generală rămânând impozantă graţie grilei frontale masive, încadrată în mod interesant de faruri.

Interiorul este la fel ca al versiunii americane, continuând ideea de sobrietate a exteriorului, iar, faţă de generaţia precedentă, nota de eleganţă este mult mai bine evidenţiată, noua CR-V promiţând un nivel crescut al calităţii materialelor, precum şi al nivelului de dotări moderne.

Spaţiul interior şi modularitatea sunt la cote foarte bune pentru un SUV de 4,57 metri lungime şi 1,65 metri lăţime (dimensiuni care, contrar aparenţelor, sunt mai reduse decât ale generaţiei precedente). Portbagajul plusează cu 150 de litri, ajungând acum la aproape 600 de litri, iar cu bancheta spate rabatată spaţiul util creşte până la 1.650 litri. În plus, hayonul are deschidere automată, faţă de varianta americană.

La nivelul motorizărilor, noua Honda CR-V pentru Europa propune o gamă formată din trei motoare. Unul este pe benzină, având 2,0 litri şi patru cilindri, puterea fiind crescută, faţă de precedenta generaţie, de la 150 CP la 155 CP, în timp ce emisiile CO2 sunt mai mici – versiunea cu tracţiune doar pe puntea faţă emite mai puţin de 170 g/km CO2.

Celelalte două motoare sunt ambele diesel CDTi. Cel de 2,2 litri este acelaşi motor de pe precedenta generaţie, dezvoltând 150 CP şi 350 Nm, dar emisiile CO2 sunt mai mici cu 10%. Al doilea diesel este mai mic, are 1,6 litri, 120 CP şi 300 Nm şi va fi disponibil pe noua Honda CR-V de la începutul lui 2013.

În Europa, Honda CR-V este propusă în versiune 4×2 cu motoarele 2,0 benzină şi 1,6 CDTi, în timp ce tracţiunea 4×4 este opţională pentru motorul pe benzină, dar standard pe dieselul mai mare, de 2,2 litri. Sistemul de tracţiune integrală Real Times AWD a fost îmbunătăţit, principala modificare constând în înlocuirea dublei pompe hidraulice de transfer a cuplului cu un sistem electronic, acesta asigurând un răspuns mai rapid la cuplarea punţii spate.

Versiunea europeană Honda CR-V este construită la fabrica japonezilor de la Swindon (Marea Britanie), iar vânzările urmează să demareze chiar din octombrie. Preţurile le vom afla cel mai probabil la Salonul Auto Paris 2012.

Comentarii