lukoil-banenr

Blocuri optice noi, stopuri cu tehnologia OLED, capota motorului din fibră de carbon, acoperișul din fibră de carbon, bodykitul aerodinamic din fibră de carbon și cei 460 de cai putere sunt doar câteva din elementele cu care se poate lăuda un M4 CS.

Pilot Autoexpert

Versiunea specială CS continuă tradiţia lungă de câteva decenii a ediţiilor speciale M de succes, care a început în 1988 cu E30 BMW M3 Evolution şi care iată că a ţinut să ne bucură şi astăzi. Este important de reţinut că lansarea modelului marchează şi noua nomenclatură pe care BMW M GmbH o introduce pentru maşinile sale.

Şi arată această clasificare cam în felul următor. Poziţionate deasupra modelelor M standard se vor afla versiunile Competition, cu performanţe îmbunătăţite. Apoi urmează modelele ediţie specială CS, iar în top sunt „formatorii de brand”, cu performanţe de vârf, construiţi pentru motorsport şi competiţii club sport, dar care sunt omologaţi pentru şosea, în traducere GTS-ul în caroseria lui M4.

Sub capota din fibră de carbon, rămâne același motor ca și în cazul lui M4 doar că produce ceva mai mulţi cai putere decât un M4 Competition Package, mai exact 460 cai putere. Cifra s-ar putea să vă pară cam mică, însă aceste performanţe îi permit maşinii să coboare sub pragul celor 4.0 secunde pentru sprintul de la zero la o sută, fiind cronometrată la 3.9 secunde. A crescut şi viteza maximă a M4 CS, care dispune standard de pachet M Driver, doar că rămâne în continuare limitată electronic, acum la 280 km/h.

Datorită celor două turbocompresoare mono-scroll, coolerului pentru aerul de încărcare, High Precision Injection, gestiunii variabile a supapelor VALVETRONIC şi sincronizării complet variabile a axului cu came Double-VANOS, motorul cu şase cilindri aranjați în linie vizează clar şi constant eşaloanele superioare de performanţă, dar, în egală măsură, oferă o dezvoltare a cuplului semnificativ de la turaţii reduse şi obţine niveluri ridicate de eficienţă.

BMW M4 CS este echipat cu transmisie M cu dublu ambreiaj (M DCT), cu Drivelogic, cu şapte trepte. Suspensia lui BMW M4 CS este în mare parte aceeași cu a modelului M4 cu pachet Competition și este adaptivă. Conexiunile şi suporturile roţilor – de la cele două punţi – sunt realizate din aluminiu forjat, motiv pentru care sunt foarte uşoare. Aceasta menţine masele nesuspendate la un nivel redus şi aduce beneficii pentru dinamică.

Pe cea mai solicitantă pistă de teste pentru maşini sport de înaltă performanţă, adică pe circuitul de la Nürburgring BMW M4 CS a scos un timp de tur de 7m38s, performanţă care îl plasează în zona automobilelor supersport .

Tot pentru circuit sunt şi jantele din aliaj uşor (faţă: 9 J x 19, spate: 10 J x 20) concepute exclusiv pentru M4 CS şi echipate standard cu anvelope Michelin Pilot Sport Cup 2 (faţă: 265/35 R 19, spate: 285/30 R 20).

La interior ambianţa sport se reflectă în scaunele sport M ultrauşoare, tapiţate cu piele/Alcantara, panourile portierelor fabricate din fibre naturale compactate şi curelele de închidere în loc de mânere.

Să nu uit, mașina costă puțin peste 97.000 de euro și încă nu are un stăpân, ar trebui să vă grăbiți dacă vreți să puneți mâna pe un exemplar dintr-o serie limitată.


 

Comentarii