lukoil-banenr

Noul BMW serie 5 – prim contact

bodybuilding

diselok

Îmi lipsesc cuvintele pentru a descrie cum se cuvine impresia pe care ti-o lasă această mașină de aproape. Mai precis, dacă o privești din faţă, seamănă cu un SUV BMW: agresivă, sigură pe sine, cu aerul ăla de „lasă-mă să trec”, specific.
Maşina este genial de elegantă, daca pot spune asta, şi pentru mine e suficient. E un fel de Turnul Eiffel, care izbește şi atrage prin dimensiuni şi linii, dar nicidecum prin subtilităţi sau coerenţe de design. La prima vedere nu ai cum să nu observi faptul că noul 5 reprezintă un salt enorm la capitolul design faţă de generaţia anterioară, semnată de controversatul Chris Bangle. Cu toate astea, acest „pas înainte” reprezintă de fapt o actualizare serioasă a Seriei 5 din a doua parte a anilor 90 în caroserie E39, considerată de mulţi drept unul dintre ultimele BMW-uri adevărate. Curios, aici regăsim şi linii de la generaţii mai vechi, precum „botul de rechin” de la E12 şi E28. Elementele definitorii ale designului sunt: cel mai generos ampatament din segment, console faţă-spate scurte, pavilion arcuit în stil coupe şi un progres reținut dar remarcabil faţă de liniile precedentei generații.

În oraș cei 204 cp sunt surprinzător de bine struniți de cutia mecanică în 6 trepte. Plecarea de pe loc este lină în traficul aglomerat, însa poți decola oricând vrei doar ciupind puțin accelerația. Cuplul maxim de 270 Nm este disponibil integral între 1.750-3.000 rpm, ceea ce face condusul acestei mașini un joc de copil. Poți pleca lin, poți accelera rapid, poți face un slalom uriaș pe serpentine, pur şi simplu mașina asta va răspunde cu docilitate şi bunăvoință la orice îi vei cere. Apoi, avem poate unele dintre cele mai confortabile suspensii BMW. Ele rămân ferme şi permit condusul sportiv, însă nu te deranjează prea tare pe denivelări. În fine, nici nu poate fi vorba de ruliu sau tangaj, iar direcția activă îți va permite să iei virajele de parcă ai fi într-un coupe sport.
Odată ajuns în habitaclu regăsim elemente preluate de la Seria 7, dar sub un design specific Seriei 5. Cockpitul orientat către conducător beneficiază printre altele şi de tehnologia Black Panel, când indicatoarele de bord sunt proiectate pe un ecran, volanul multifuncţional este disponibil standard, la fel şi noua generaţie a sistemului BMW Head-Up Display.
Silențiozitatea mașinii pune în evidenţă şi sistemul audio de foarte bună calitate, iar cuvântul de ordine în această mașină este confortul absolut. Pe scurt, e vorba de un mic palat pe roţi, pe care ţi-l poți decora cât vrei tu de luxos, fiindcă el tot prietenos va rămâne. Mai puţin la preţ, fiindcă de costat… 35 000 euro este prețul de pornire pentru un BMW Seria 5. Dar minunile adăugate pentru a primi o mașină cu adevărat Premium vor duce acest preț binișor peste bariera a 45.000 euro.

La momentul actual, BMW Seria 5 este foarte bine poziţionată în clasa busines, atât ca aspect, cât şi în ce priveşte oferta de motorizări şi preţuri. Însă concurenţa, la acest nivel, este acerbă, mai ales dacă ne referim la rivalele germane Audi A6 şi Mercedes Clasa E, care sunt şi ele proaspăt lansate şi nu se vor lăsa bătute aşa uşor. Şi pentru a vedea cine este mai tare, vom efectua în curând un test comparativ care va fi publicat în numărul viitor.
Mai detaliat citiţi în numărul 3 2010 al revistei Auto Expert.

 

Comentarii