lukoil-banenr

Noul Ford Focus!

bodybuilding

diselok

Ford a venit la Paris cu mai multe premiere, dar cel mai aşteptat şi mai rîvnit model a fost noul Focus. Acesta are de înfruntat concurenţi foarte serioşi şi cu renume însă constructorilor nu le este frică. Ba mai mult, planurile Ford sunt serioase şi se pare că producătorii au însuşit bine tema de acasă. Dovadă fiind seriozitatea cu care s-au prezentat, în special faptul că noul Focus a debutat în toate variantele posibile de caroserii.

Disignul exterior al hatchback-ului pare să fie o copie a surioarei mai mici Fiesta, atît doar că dimensiunile sunt mai mari. Totuşi mezina pare mai frumoasă şi mai stilată. De vină este partea din spate greoaie ce crează o impresie de lucru neterminat. Versiunea sedan este lipsită de acest neajuns şi impune respect şi seriozitate, lucru important la un sedan de familie.

Spre deosebire de exterior, habitaclu bucură prin idei inovative şi bine gîndite. Maşina vine cu o nouă formulă la capitotul consola centrala şi torpedou. Lăudabilă este lipsa asemănărilor cu mica Fiesta şi calitatea bună a materialelor.
Toate tipurile de caroserii vor avea de bază binecunoscutul propulsor de 1,6 l de 105 CP. Opţional va fi disponibilă şi o versiune de 125 CP. Doritorii de adrenalină vor putea alege unul din motoarele de 1,6 turbo oferit în două versiuni de putere, de 150 şi 180 CP. În plus, clienţii pot opta şi pentru o unitate Ti-VCT 2.0 litri, care beneficiază de injecţie directă şi livreaza 160 CP.

Amotorii motoarelor diesel vor avea la dispoziţie un propulsor Duratorq de 1.6 litri şi 95 CP. Unitatea respectivă este oferită şi într-o versiune de 115 CP. Opţional şi deloc logic va fi oferit un motor de 2.0 litri care furnizează acelaşi nivel de putere. Totuşi, vor mai fi disponibile şi propulsoare de 140 şi 163 CP.
Surprizele nu se termină aici, producătorii oferind celor ce au benzină în loc de sînge versiunea sport care poartă abreviatura ST. Şi dacă la modelele de bază există pretenţii la aspectul exterior, vîrful de gama poate fi catalogat ca un reper în materie de design. Maşina este echipată cu un motor turbo de 2.0 litri de 250 CP şi 360 Nm. Toată puterea va fi transmisă roţilor prin intermediul unei cutii de viteze cu şase trepte.

Hot-hatch-ul a fost elaborat de echipa „RS” a grupului „Ford Performance” care a avut grijă ca maşina să fie cu adevarat performantă. Acestea din urmă a implimentat şi unele tehnologii folosite în rally-uri. Ne rămîne doar să aşteptăm anul lansării 2012.

 

Comentarii