lukoil-banenr

La exact 20 de ani de la lansarea primului C-Klasse, Mercedes-Benz lansează a patra generaţie a celui mai bine vândut model al său, cu un design inspirat din faimosul S-Klasse.

bodybuilding

Din punctul de vedere al designului, cea mai corectă descriere a noului C-Klasse (c0d intern: W205) ar fi cea a unui frate mai mic al navei-amiral S-Klasse. Iar noile linii, pe care Mercedes-Benz le numeşte „sculpturale”, au fost inspirate din natură. Gorden Wagener, vicepreşedintele biroului de creaţie Daimler AG, pune accent pe un aspect evident în cazul lui C-Klasse, cel emoţional, care a luat locul liniilor mai degrabă funcţionale şi mai simple ale generaţiei anterioare.

diselok

Mercedes-Benz C 300 BlueTEC HYBRID, Exclusive Line, Cavansitblau

La nivel de dimensiuni, C-Klasse urmează tendinţele pieţei şi creşte în lungime, lăţime şi volum, ampatamentul fiind mai lung cu 8 centimetri decât cel al versiunii anterioare. Spaţiul adiţional generat la interior a fost pus aproape în întregime în slujba pasagerilor de pe bancheta posterioară, aceştia bucurându-se acum de un confort sporit. La capitolul portbagaj, C-Klasse se laudă cu un volum de 480 de litri.

Mercedes-Benz C250, AMG Line, Avantgarde, Diamantsilber metallic

Mercedes-Benz C250, AMG Line, Avantgarde, Diamantsilber metallic

La capitolul interior, modelul german reprezintă un mix între liniile de pe S-Klasse şi cele de pe A-Klasse. De exemplu, display-ul central aşezat pe bord (diagonală de 7 sau 8.4 inch, în funcţie de cerinţele clientului) este preluat atât ca design, cât şi ca poziţionare de pe fratele mai mic din gamă, în timp ce materialele transformă noul C într-un model demn de un segment superior. O mai mare contribuţie la acest aspect vine din partea materialelor: „Nivelul de calitate de la interior se vede în materialele de clasă utilizate şi în aspectul lor tactil, la fel cum sunt detaliile fine produse cu precizie”. La capitolul tehnologie se remarcă apariţia sistemului Head-Up Display în premieră pe C-Klasse, acesta proiectându-i şoferului pe parbriz, în propriul câmp vizual, informaţii precum viteza, limitele de viteză sau manevrele sistemului de navigaţie.

Noul model de la Mercedes-Benz va fi disponibil în patru versiuni de echipare – Clasa C, Executive, Sportline şi Fascination, acestea fiind dublate de un pachet exterior denumit Exclusive care schimbă câteva elemente estetice ale maşinii, cum ar fi calandrul central, care primeşte în această variantă un logo generos.

Mercedes-Benz C 300 BlueTEC HYBRID, Exclusive Line, Cavansitblau

Noul Mercedes-Benz C-Klasse va fi disponibil inițial în trei versiuni de motorizare, un diesel şi două „benzine”. Este vorba de C220 BlueTEC, versiunea diesel de 170 CP şi 400 Nm care anunţă 8.1 secunde pentru 0-100 km/h şi un consum mediu mixt de 4.0 litri/100 km. Urmează motorul pe benzină cu patru cilindri de 1.6 litri de pe versiunea C180, acesta anunţând 156 de cai putere, 250 Nm, un 0-100 km/h în 8.2 secunde şi un consum mediu mixt de doar 5.0 litri/100 km. Iar cea de-a treia motorare de la debut este C200, care vine cu un motor de 2.0 litri de 184 CP, 300 Nm şi un consum mediu de 5.3 litri/100 km. Clienții vor putea alege între două cutii de viteze: manuală cu 6 trepte și automată cu 7 rapoarte.

Noul Mercedes-Benz C-Klasse profită și de tehnologiile moderne pentru a afişa o masă scăzută cu 100 de kilograme, majoritatea acestora intrând în contul şasiului şi a structurii de rezistenţă în care aliajul de aluminiu înlocuieşte oţelul „clasic”. Acest lucru duce la un centru de greutate coborât şi la un consum cu până la 20% mai mic decât cel al generaţiei anterioare.

Mercedes-Benz C 300 BlueTEC HYBRID, Exclusive Line, Cavansitblau

Nu lipsesc din meniu nici ansamblul de sisteme tehnologice care au rolul de a spori siguranţa la bord sau de a le oferi pasagerilor opţiuni legate de umplerea timpului liber. Astfel, în pachetul de asistenţă Intelligent Drive sunt incluse sistemele Attention Assist (standard), Adaptive Brake Assist (standard) sau Collision Prevention Assist Plus (standard), acesta din urmă fiind capabil să frâneze automat de la 200 km/h pentru a limita daunele în cazul în care maşina detectează un accident care nu poate fi evitat. La aceste sisteme se adaugă alte tehnologii interesante, precum Distronic Plus cu asistare a direcţiei, care permite rularea semiautonomă în traficul aglomerat până la 60 km/h, Pre-Safe Braking cu detecţie a pietonilor sau Enhanced Active Lane Keeping Assist. Tot aici se înscriu și parcarea automată, camera cu vedere verticală la 360 de grade, cititorul de semne de circulaţie şi liminile automate adaptive, conexiunea Bluetooth precum și sistemul audio hi-fi semnat Burmester disponibil opţional.

Noua generaţie a modelului mediu din gama Mercedes-Benz deja este disponibilă pentru comenzi, având un preț de bază egal cu aproximativ 35 de mii de euro.

Debutul oficial al noului Mercedes-Benz C-Klasse va avea loc la Salonul Auto de la Detroit (ianuarie 2014).

Mercedes-Benz C250, AMG Line, Avantgarde, Diamantsilber metallic

Mercedes-Benz C250, AMG Line, Avantgarde, Diamantsilber metallic

Mercedes-Benz C 300 BlueTEC HYBRID, Exclusive Line, Cavansitblau

Mercedes-Benz C 300 BlueTEC HYBRID, Exclusive Line, Cavansitblau

Mercedes-Benz C 300 BlueTEC HYBRID, Exclusive Line, Cavansitblau

Mercedes-Benz C250, AMG Line, Avantgarde, Diamantsilber metallic

Mercedes-Benz C250, AMG Line, Avantgarde, Diamantsilber metallic

Comentarii