lukoil-banenr

Noul Opel Cascada – informaţii şi imagini oficiale cu urmaşul lui Astra Cabrio

Încă de când oficialii Opel au dat publicităţii teaserele noului cabriolet Cascada, toţi ne aşteptam să vedem acest model în premieră mondială la Salonul Auto Paris 2012. Însă Opel Cascada a fost unul dintre marii absenţi ai salonului parizian, lăsându-şi frăţiorul Opel Adam să strălucească sub lumina reflectoarelor.

bodybuilding

diselok

Noul Opel Cascada va fi, de fapt, lansat la începutul lui 2013, dar cei de la Opel ne oferă deja primele detalii şi imagini cu acest cabriolet, pentru ca acei clienţi interesaţi să nu-şi facă alte planuri. De ce se numeşte acest cabriolet Cascada şi nu Astra Convertible? Deoarece oficialii Opel doresc să diferenţieze în mod clar acest model în gamă ca o maşină unică, dar şi pentru că, oricât de ciudat ar părea, noul Opel Cascada îşi propune să atace greii segmentului cabrioletelor de clasă medie.

Vorbim de un cabriolet cu linii foarte plăcute, care amintesc mult de Astra, dar stilul lui Cascada este mai rafinat, caroseria având parte de alte detalii care să-i sublinieze nobleţea şi caracterul life-style – un spoiler diferit sau muchia mediană proeminentă, dar şi stopurile a la Insignia. Per ansamblu, Opel Cascada respiră foarte multă eleganţă şi rafinament, depărtându-se suficient de mult de imaginea de marcă generalistă, în timp ce lungimea generoasă de 4,7 metri le-a permis designerilor să creeze o siluetă foarte reuşită de cabriolet rasat.

Pentru că soluţia hard-top-ului retractabil impune destule compromisuri în materie de design, s-a decis ca în cazul lui Opel Cascada să se apeleze la soluţia clasică a soft-top-ului textil – ceea ce, pe lângă avantajele la nivel estetic, înseamnă şi o masă mai scăzută, dar şi un sistem de decapotare eficient, procesul durând 17 secunde şi putându-se realiza în mers până la o viteză maximă de 50 km/h. În ce priveşte nivelul de personalizare, Opel Cascada beneficiază de nu mai puţin de 3 culori pentru acoperiş, în timp ce vopseaua caroseriei poate fi aleasă din 10 variante, unele nuanţe fiind exclusive pentru Cascada.

Interiorul maşinii oferă 4 locuri suficient de spaţioase pentru acest segment, iar designul nu rezervă surprize, fiind cunoscut de la celelalte modele Astra. Însă Cascada vine cu îmbunătăţiri drastice la nivelul echipamentului.

Este disponibilă tapiţeria din piele Nappa pentru scaune, acestea putând fi echipate opţional şi cu sistem de ventilare şi încălzire. Centurile de siguranţă pentru scaunele faţă beneficiază de un sistem automat de extensie, iar accesul la locurile spate este uşurat de noul sistem electric Easy Entry. Nici la capitolul spirit practic nu stă rău Opel Cascada, oferind un portbagaj spaţios, care variază între 280 de litri cu acoperişul pliat şi 350 litri când maşina este capotată. În plus, bancheta este rabatabilă 50:50, iar în habitaclu sunt prevăzute multe spaţii de depozitare utile.

Pentru că maşina nu trebuie să arate doar bine, ci şi să meargă foarte bine, noul Opel Cascada promite o creştere a rigidităţii structurale de 43% faţă de a precedentului Opel Astra TwinTop, iar suspensia faţă are dreptul la soluţia constructivă HiPerStrut, regăsită pe vârful de gamă Astra OPC. Evident, Cascada poate fi echipat cu sistemul de control electronic al suspensiilor FlexRide, iar jantele variază ca dimensiuni între 17” şi 20”. Însă cea mai importantă noutate din punct de vedere tehnic este noul motor 1.6 SIDI Turbo ECOTEC.

Este vorba despre primul propulsor dintr-o nouă generaţie de motoare cu injecţie directă, care promit un mai bun raport între performanţe şi consum. Noul 1.6 SIDI Turbo ECOTEC dezvoltă 170 CP, iar cuplul maxim de 280 Nm se obţine între 1.650 şi 3.200 rpm.

Pe lângă acest turbo, Opel Cascada mai oferă un 1.4 Turbo de 120 CP sau 140 CP, în timp ce domeniul diesel este asigurat de CDTi-ul de 2,0 litri şi 165 CP. Toate motoarele sunt combinate standard cu o transmisie manuală cu 6 trepte, dar opţional motoarele de top pot fi echipate şi cu o cutie automată cu 6 trepte.

Noul Opel Cascada va mai oferi şi o pleiadă de sisteme electronice de asistenţă a şoferului şi de siguranţă activă, în timp ce nivelul de siguranţă la impact suntem asiguraţi că e la cele mai înalte cote.

Comentarii