lukoil-banenr

Noul SL – mai ușor, mai puternic, mai scump

Față de varianta actuală, noua generație de SL ține să ne amintească proveniența numelui – Super Light și vine cu peste 100 de kg în minus (125 kg – SL 500; 140 kg – SL 330). Altfel spus, „este ca și cum mașina ar pierde un pasager voluminos, cu tot cu bagajul aferent”, după cum ne-a spus și Dr. Thomas Rudlaff, responsabilul pentru caroseria de la Mercedes-Benz. Și că tot am ajuns la caroserie să explicăm și pierderea în greutate. Aceasta s-a produs datorită caroseriei, construită în totalitate din aluminiu, Mercedes-Benz implementând pentru prima dată la un model de serie această tehnologie.

bodybuilding

diselok

Însă construcția aproape în întregime din aluminiu, nu-ți va pune viața în pericol. Din contră, puținele elemente fabricate din alte materiale venind cu rolul de a spori siguranța. Astfel, datorită tuburilor de oțel din montanții A, a setului de airbag-uri sau a sistemelor de asistență care se găsesc și pe S-Class, noul SL devine cel mai sigur roadster din lume.

La exterior, pe lângă modificarea materialului, caroseria își schimbă și dimensiunile. Astfel, noul SL crește cu 50 de mm în lungime și 57 de mm în lățime. O diferență vei observa și la interior, acolo unde beneficiezi de un plus de 37 de mm la nivelul umerilor și 28 de mm pentru coate.

Capacitatea cilindrică nu se modifică în cazul SL-ului 350, rămânând la 3499 cmc, în schimb putere crește și ajunge la 306 CP și un cuplu de 370 Nm. În cazul lui SL 500 situația se schimbă, acesta primind un motor mai mic cu 0,8 litri, dar cu o putere mai mare. Mai exact, V8-ul de 4663 cmc dezvoltă 435 CP, cu un cuplu de 700 Nm. Cu un motor ce pierde în capacitate, nu ar trebui să te mire un consum redus față de modelul actual. Adică SL 350 va consuma 6,8 l/100 km , în timp ce SL 500 va face o economie de 22% față de modelul actual. Economie ce nu te va priva de o accelerație pe măsură. Pentru a ajunge la 100 de km/h o să ai nevoie de 5,9 secunde pentru SL 350, respectiv de 4,6 pentru SL 500.

Dotările, deși sofisticate, nu sunt neapărat și eficient. Pentru plafon, de exemplu, se poate opta, pe lângă cel din sticlă sau cel din aluminiu și pentru noua opțiune Magic Sky Control. Dacă știi un gram de engleză, te-ai prins că mulțumită acestui tip de plafon poți regla nivelul luminozității din mașină, grație geamului care își schimbă transparența în funcție de preferințele tale. De menționat ar mai fi noul sistem de sonorizare, sau noul mod de spălare al parbrizului, cu ajutorul căruia soluția de curățare nu mai este împrăștiată pe parbriz, ci trece direct prin lamela ștergătorului.

Și după povești frumoase cu mase reduse, cai-putere, sau dotări futuriste, să revenim cu picioarele pe pământ și să trecem la finanțe. Pentru noua gamă SL, prețurile cresc cu aproape 4.000 de euro, pornind de la 93.534 euro pentru SL 350 și 117.096 euro pentru SL 500. Dacă vrei să ieși în evidență, poți opta pentru pachetul „Edition 1” care vine suplimentar, pe lângă un preț extra de 20.000 euro, cu un aspect AMG, jante AMG, încălzire de tip Airscarf, sau sistemul audio Harman/Kardon Logic 7. Noua generație SL va apărea pe piață, împreună cu SL 63 AMG și SL 65 AMG începând cu luna mai.

Comentarii