lukoil-banenr

O nouă propulsie cu hidrogen de la Honda şi General Motors

bodybuilding

În 2008, Honda a lansat primul automobil alimentat cu pile de combustibil dezvoltat de la zero în acest scop – FCX Clarity, un model oferit în regim de leasing doar în California, unde exista o infrastructură special dezvoltată pentru această categorie de vehicule.

diselok

General Motors a încheiat un nou parteneriat pe termen lung cu Honda, în baza căruia vor să construiască un sistem de propulsie cu pile de combustibil viabil şi accesibil pentru producţia de serie şi folosirea în automobile. Cele două companii deţin supremaţia în materie de patente pentru tehnologia vehiculelor alimentate cu hidrogen, de aceea o legătură dintre acestea era logică, spun reprezentanţii celor două companii.

Prima, şi cea mai principala piedică a viitoarelor vehicule cu pile de combustibil este infrastructura curentă. Actualele staţii de alimentare cu carburant vor necesita investiţii serioase în vederea adaptării la pompe de alimentare cu hidrogen, care necesită un regim special şi tehnologii avansate, deoarece gazul va fi sub presiune şi necesită condiţii deosebite de depozitare. A doua piedică importantă este legată de costurile şi limitările sistemului de alimentare cu hidrogen, obstacol pe care Honda şi GM vor să-l depăşească prin alăturarea cunoştinţelor şi o colaborare strânsă între inginerii lor, pe lângă un volum consistent de automobile cu pile de combustibil produse până în 2020.

General Motors are aproape 50 de ani de experienţă în dezvoltarea vehiculelor alimentate cu pile de combustibil, primul lor prototip fiind testat pe şosea în 1966. Doar că GM, spre deosebire de Honda, a oferit vehicule proiectate iniţial pentru un sistem de propulsie cu motor cu ardere internă, convertite în laborator la propulsia electrică alimentată cu energie obţinută dintr-o reacţie chimică unde este folosit hidrogenul.

Comentarii