lukoil-banenr

Pe vremuri, să ai parte de o pană de roţi era un lucru absolut obişnuit, iar înlocuirea roţii cu rezerva din portbagaj era la fel de simplu şi firesc cum ar fi şi micul dejun de dimineaţă. Tot ce aveai de făcut este să îţi rezervi 25-30 de minute pentru un mic efort fizic şi erai gata să îţi continui drumul. Nu şi astăzi…

FLYONE

O bună parte din automobilele moderne de astăzi nu mai folosesc roţile de rezervă! Această „evoluţie”, dacă poate fi numită astfel, a început mai întâi cu micşorarea dimensiunilor roţii de rezervă, pentru ca mai târziu, să se renunţe complet la ea. Principalul motiv, pentru care s-a ajuns aici, a fost dorinţa de a reduce cât mai mult din masa totală a automobilului, explică American Automobile Association, sau prescurtat AAA.

diselok

Tot ei ne spun că din acest motiv de fapt, şoferii au de pierdut şi mai mult timp pentru a fixa problema, decât în cazul când ar fi avut roata de rezervă în portbagaj. Asta ar însemna şi cheltuieli nejustificate, pentru tractarea automobilului, plata serviciilor de evacuare, sau vulcanizarea anvelopelor. În astfel de situaţii s-au pomenit peste 450.000 de şoferi în SUA, o cifră ce nu poate fi trecută uşor cu vederea.

Unii producători de automobile, cum sunt şi cei de la BMW, au ales să folosească anvelope speciale de tip Run Flat, care permite şoferului să se deplaseze în continuare cu o viteză de până la 80 km/h, însă nici aici nu avem reguli scrise fix. În diferite circumstanţe, viteza maximă de deplasare, ca şi distanţa permisă, variază foarte mult, aceşti factori fiind influenţaţi şi de producătorul anvelopelor, anul fabricaţiei, temperaturile de exploatare, etc.

Cât de des aţi ajuns să fiţi opriţi din drum pentru o pană de roată? Aţi avut tot timpul roata de rezervă pregătită pentru astfel de situaţii? Aţi apelat la serviciile de vulcanizare staţionare sau mobile sau v-aţi ocupat singuri de problema apărută? Sunt câteva întrebări la care am fi curioşi să aflăm răspunsul de la cititorii noştri.

Comentarii