lukoil-banenr

Expresia „mi s-a aprins lampa” este una frecvent răspândită în popor şi deseori semnifică faptul că martorul din bord tocmai te-a alertat despre cantitatea mică de carburanţi rămasă în rezervor. Nu vorbim despre maşinile moderne şi luxoase, unde acea „lampă” deja nu mai există, ci despre marea majoritate a automobilelor care circulă pe drumurile ţării, fie ele produse în anii 90 sau 2000. 

bodybuilding

Anume aceste automobile, utilizează un beculeţ (de culoare galbenă cel mai des) care te scoate din pepeni ori de câte ori se aprinde. Şi mulţi sunt acei şoferi care obişnuiesc să nu îi dea nici o importanţă alimentând cu câte 100 de lei, de fiecare dată, echivalentul a mai puţin de şase litri de benzină. Ce nu ştiu ei, este faptul că riscă foarte mult să îşi facă bătăi de cap în plus, pe lângă faptul că nu poate fi vorba de nici o economie de bani sau carburanţi. De ce? Răspunsul îl aflaţi mai jos!

diselok

Şi nu doar moldovenii obişnuiesc să circule „pe bec”. Vecinii noştri de peste Prut respectă cu sfinţenie aceeaşi cutumă, motiv pentru care, portalul de ştiri 4tuning.ro a decis să vină cu un subiect desfăşurat care cuprinde toate aspectele negative ale şofatului la limita.

Consum ridicat de carburant
Nu multă lume ştie că, atunci cand rezervorul este aproape gol, maşina va înregistra un consum crescut! Dar nu pentru că ar „păpa” mai mult combustibil, ci pentru că lichidul rămas în rezervor se volatilizează mai uşor şi se evaporă mai repede. În plus, de la accelerări şi frânări, benzina din rezervor se plimbă mai mult pe peretii acestuia şi în final se evaporă, transformându-se în vapori pe care motorul nu ii poate consuma.
De exemplu, dacă în rezervor mai ai 10 litri, după vreo 50 de kilometri vei observa că, deşi maşina a consumat doar cinci dintr-aceştia, în rezervor ţi-au mai rămas doar 3 litri. Aşadar e bine să nu rămâi niciodată cu nivelul de carburant scăzut la minimum, pentru că îl vei pierde şi mai repede.

funny-low-fuel

Vapori acumulaţi în rezervor
Cu cât în rezervor ai mai puţin carburant, cu atât se acumulează mai mulţi vapori. Nu degeaba, o maşină care are rezervorul plin doar pe un sfert va exploda mult mai puternic decât una cu rezervorul plin, fapt demonstrat si în nenumărate emisiuni de pe la TV. Şi asta deoarece vaporii de carburant sunt mult mai inflamabili decât lichidul în sine. Dar nu e asta singura problemă… Vaporii mai pot face şi alte probleme, chiar dacă nu intră în contact cu vreo sursă de foc. De exemplu, nu de puţine ori se întamplă ca atunci când deschidem capacul gurii de alimentare cu carburanţi, să auzim un şuierat, ca şi cum am deschide o o băutură carbogazoasă. Asta înseamnă defapt că între rezervor şi conducta de alimentare s-a creat o presiune, presiune care în timp poate duce la slăbirea garniturilor, la umflarea şi fisurarea rezervorului şi implicit la scurgeri de carburant. Iată încă un motiv pentru care ar fi bine să alimentăm mai des şi niciodată să nu lăsăm rezervorul să se golească complet, crescând astfel presiunea în el din cauza vaporilor.

Probleme cu pompa de benzina/motorină
Foarte multe maşini au pompa de carburant integrată în rezervor. Ştiai sau nu, dar aceste pompe sunt submersibile (scufundate) direct în carburant, iar cel din urmă are şi rol de răcire. Dacă mergem cu rezervorul aproape gol, pompa rămâne suspendată în vapori şi nu mai este răcită corespunzător. Asta înseamnă că, în timp putem avea probleme cu pompa de combustibil care va ceda din cauza uzurii premature şi a surplusului de efort pe care trebuie să-l facă pentru a trage carburant şi a-l împinge în circuitul de alimentare. Iată încă un motiv pentru care nu este bine să lăsăm prea puţin carburant în rezervor.

Circuit înfundat
Benzina sau motorina de la staţiile peco nu este cea mai curată din lume, mai ales dacă nimereşti să alimentezi cu combustibil rămas pe fundul uriaşului rezervor din benzinărie. Adică ai şanse mari să alimentezi cu carburant plin de impurităti, urme de rugină, sedimente şi aşa mai departe. Evident, acestea se vor lăsa la fundul rezervorului, iar atunci când acesta este plin, ai şanse mai mici ca „gunoiul” să fie tras de pompă şi băgat în circuit. Cu cât este mai puţină benzină în rezervor, cu atât şansele să tragi benzină murdară cresc. Este la fel ca sîşi cu sticla de vin roşu, vechi (şi bun): când e sticla plină torni în pahar vin curat, dar când mai este vin pe fundul acesteia, vei avea în pahar multe sedimente pe care nu ai vrea să le consumi. Iar aceste sedimente din rezervor pot bloca atât conductele de alimentare, cât şi injectoarele.

Iar cea mai neplăcută situaţie, este atunci când te grăbeşti să ajungi undeva şi chiar este o urgenţă, iar aşa cum „becul” mai minte, te pomeneşti cu motorul oprit şi maşina blocată. Cu siguranţă nu ţi-ai dori să experimentezi pe propria piele asemenea incidente, mai ales iarna…

sursa: 4tuning.ro

Comentarii