lukoil-banenr

Oficial, acesta este cel mai nou Range Rover Sport!

bodybuilding

Cea de-a doua generaţie Range Rover Sport este cel mai orientat către asfalt Land Rover creat vreodată. Însă chiar şi astfel vor fi prezente două sisteme 4WD: unul cu două viteze, cu cutie de transfer low-range şi cuplu pe punţi 50/50, şi capacitate de blocare pentru noroaie grele. Celălalt este cu 18 kilograme mai uşor, are o singură cutie de transfer şi împarte cuplul ajutat de sistemele de tracţiune şi control al stabilităţii. Această versiune împarte cuplul pe punţi în raport maxim de 42/58 faţă/spate, pentru a asigura un comportament optim pe asfalt.

diselok

Designul noului Sport te duce cu gândul la ceva foarte bine croit. Range Rover Sport este un vehicul care are multe în comun cu trend-urile arhitecturale contemporane precum şi cu cele din industria auto. McGovern numeşte printre cele mai importante nuanţe ale designului un unghi „mai rapid” al parbrizului, o formă mai rotunjită care dă impresia de volum mai mare (mai ales din profil) şi un plafon mai lăsat.

„Modelul anterior a fost un succes enorm pentru noi” ne spune McGovern, „dar a fost mai degrabă rectiliniu şi se trage dintr-o vreme când compania încă era în proces de redescoperire. Noul model are proporţii de prădător care se trag din Evoque, modelul care pune designul în centrul activităţii noastre. Designul este cel care face diferenţa majoră zilele astea”. În configuratorul on-line pentru noul Sport există 19 culori exterioare, 11 pentru interior, trei culori contrastante pentru plafon şi şapte modele de jante, cu diametre cuprinse între 19 şi 22 de inch.

Partea tehnică a lui Sport este şi mai bună, la fel cum a fost şi în cazul modelului mai mare Range Rover. Cu toate că există şi părţi comune, Sport este unic în proporţie de 75%, elementele unice (de ordin tehnic) având rolul de a-l face să fie mai manevrabil. După cum şi Nick Rogers, directorul de producţie, ne spune: „Suspensiile SUV-ului au reglaje unice, sisteme de control sunt unice, iar direcţia electromecanică a fost calibrată diferit.”. Suspensiile pe aer independente, ajunse la a cincea generaţie pe Sport, sunt făcute în mare parte din aluminiu – cele cu braţe suprapuse de pe puntea faţă sunt mai aerisite, iar cele de pe spate sunt multi-link. Cursa suspensiei este cea mai bună din segment (260 mm pe faţă şi 272 mm pe spate), având o plajă de mişcare, per total, de 185 mm. Adâncimea vadului maxim a crescut, în cazul de faţă, la 850 mm.

„În fucţie de motorizare”, ne spune Rogers, „Sport este mai uşor cu 420 până la 513 kilograme faţă de modelul anterior”, fapt datorat în special monococăi din aluminiu „inspirată din industria aerospaţială”, aceeaşi arhitectură care a transformat şi noul Range Rover. Designul inteligent ascunde cu succes creşterea în lungime cu 62 de milimetri faţă de modelul anterior; per total, este cu 149 mm mai scurt şi cu 55 mm mai jos decât Range Rover, precum şi cu 45 de kilograme mai uşor.

Două motorizări vor fi disponibile iniţial: V8-ul supraalimentat, cu 500 CP, şi un turbodiesel în şase cilindri, cu 287 CP. Opţiunile pentru diesel se vor diversifica începând de anul următor cu un V6 de 254 CP, alături de un V8 de 4,4 litri, cu 335 CP. Transmisia este asigurată de un ZF în opt rapoarte.

Interiorul noului Sport aduce multe îmbunătăţiri în termeni de estetic şi calitate, iar sistemul de infotainment este un mare pas înainte, sistemul audio Meridian, cu 23 de boxe, dezvoltă 1700W, iar sistemul de climatizare poate veni cu setări pentru două, trei sau patru zone. Echipamentele interioare sunt vast îmbunătăţite, iar cel mai important pentru pasageri, spre deosebire de cele cinci locuri disponibile pentru prima generaţie, noul Sport poate veni şi cu al treilea rând de scaune.

Acestea fiind spuse şi amplasate alături de faptul că Range Rover-urile mereu au fost cool şi dictatoriale, ne rămâne să mai adăugăm că noul Sport chiar sună promiţător.

Comentarii