lukoil-banenr

Opel Astra 2012

Este vorba despre motorul diesel lansat la începutul lui 2012, deja prezent pe Opel Insignia şi care va introduce şi în gama Astra tehnologia BiTurbo, bazată pe utilizarea a două intercoolere.

bodybuilding

diselok

Noul propulsor Opel urmează a fi disponibil pe varianta hatchback cu cinci uşi, precum şi pe sportivele GTC Coupe şi Sports Tourer. Este vorba despre un motor 2.0 BiTurbo CDTI în 4 cilindri, echipat cu tehnologia Start/Stop de reducere a consumului de carburant.

Propulsorul ce va fi instalat pe noua gamă Opel Astra dezvoltă o putere de 195 CP şi un cuplu maxim de 400 Nm. Aceste cifre se reflectâ îndeosebi în viteza maximă atinsă de cele trei reprezentante ale gamei: 226 km/h pentru varianta în cinci uşi, 223 km/h pentru GTC şi 222 km/h pentru varianta Sports Tourer. La capitolul consum, cifrele se situează în drepul valorii de 4,9 l/100 km pentru versiunea Astra GTC respectiv 5,1 l/100 km pentru variantele hatchback în 5 uşi şi Sports Tourer.

Pe lângă aportul de putere, un alt element de noutate pentru gama Astra îl reprezintă cele două turbocompresoare de dimensiuni diferite, care pot funţiona individual sau în tandem. Astfel, turbocompresorul mai mic asigură o accelerare mai rapidă la turaţii joase ale motorului punându-i la dispoziţie şoferului uncuplu motor de 320 Nm începând cu pragul de 1.250 rpm. La turaţii medii, turbocompresoarele lucrează ca un ansamblu, pentru ca la turaţii mai mari de 3.000 rpm, turbocompresorul mare să preia toate gazele menţinând o distribuţie uniformă a puterii la viteze superioare.

Ţinuta de drum a fost îmbunătăţită prin modificarea bucşelor şi reducerea gărzii la sol cu arcuri mai rigide. Varianta Astra GTC BiTurbo benficiază suplimentar de suspensia HiPerStrut cu rol de îmbunătăţire a aderenţei în viraje şi care conferă o manevrabilitate mai sportivă.

Noilor variante Astra diesel le-a fost pregătit un look mai sportiv conferit de partea superioară a grilei radiatorului inspirată din modelul GTC precum şi de „înotătoarea de rechin” de la nivelul secţiunii inferioare de admisie a aerului, ce adaugă cu un plus de agresivitate. Postura atletică este completată de cele două evacuări finale, situate în partea din spate.

La interior, clienţii pot alege 2 variante de tapiţerie: fie din material textil, fie din piele în culorile roşu şi negru.Volanul cu secţiune inferioară plată este la rândul său îmbrăcat în piele. Noile variante Astra vor putea fi comandate începând din toamna acestui an, urmând să ajungă în showroom-uri la finele anului.

Comentarii