lukoil-banenr

Opel Astra şi-a început vânzările în Moldova

bodybuilding

diselok

Dealerul Opel în Moldova anunţă începerea vânzărilor modelului Astra.

Opel Astra J a fost oficial lansat pe 17 septembrie 2009, în Frankfurt, la Salonul Auto Internaţional IAA. Cu o lungime de 4,42 metri, noul Astra oferă un spaţiu mai generos şi un plus de confort pentru pasageri, atât în partea frontală, cât şi în cea din spate, datorită ampatamentului cu 71 de mm mai lung. Astfel acest model forţează limitele clasei compacte, însemnând cea mai importantă evoluţie din istoria Opel Astra.

Dacă generaţia precedentă a dat tonul unei noi imagini de marcă, Opel Astra J preia acum inspiraţia de la Opel Insignia, reintrepretând temele „wing” şi „blade” caracteristice fratelui mai mare. Pe lângă noul limbaj de design, acest nou model propune şi o nouă platformă Delta II, pe care o foloseşte în comun cu Chevrolet Cruze. Pe această platformă va fi produs şi Opel Ampera, primul model electric Opel de serie. Acest model este vândut în Statele Unite şi în China ca şi Buick Excelle, G.M. gândind o strategie globală pentru acest nou produs.

Gama de motorizări se concentrează asupra performanţelor şi eficienţei şi este compusă din opt propulsoare Euro 5. Motoarele pe benzină au capacităţi mici, renunţându-se la litraj-ul mare în favoarea supraalimentării. Acestea sunt: 1.4 EcoFlex de 87 CP şi 100 CP (preţ de bază 13 822 euro), 1.4 Turbo de 140 CP (preţ de bază 14 287 euro), 1.6 EcoFlex de 115 CP (preţ de bază 14 840 euro) şi 1.6 Turbo de 180 CP (preţ de bază 16 528 euro).

Gama de motoare turbo diesel CDTI cuprinde patru motoare cu injecţie multiplă common-rail. Entry-level va fi motorul 1.3 CDTi de 95 CP (preţ de bază 15 358 euro), urmat de motorizarea 1.7 CDTi de 110 CP şi 125 CP (preţ de bază 17 195 şi 17 601 euro respectiv). Vârful de gamă este propulsorul 2.0 CDTi de 160 CP (preţ de bază 18 645 euro). Toate aceste motoare sunt prevăzute cu filtre de particule diesel. Gama va cuprinde, desigur, şi o versiune ecoFLEX cu un consum de carburant şi emisii de CO2 foarte reduse.

În prezent singura versiune lansată este cea hatchback în 5 uşi, urmând ca în 2010 să apară versiunea Sports Tourer, iar în 2011 modelul în trei uşi. Opel respectă astfel aceeaşi cronologie ca şi la precedentele versiuni lansate anterior. De asemenea, ştim că va exista o versiune OPC şi pe aceeaşi platforma se va lansa şi urmaşul legendarului Opel Calibra. În China a fost surprins camuflat Buick Excelle în varianta sedan, ceea ce ne dă de gândit că Opel Astra Sedan ar putea apărea în viitorul apropiat pentru pieţele mai puţin dezvoltate. Probabil se va merge pe aceeaşi strategie, Opel Astra J urmând să fie modelul mainstream iar Opel Astra H va merge mai departe sub denumirea Opel Astra Classic III, pentru pieţele în curs de dezvoltare.

În continuare, vom vorbi despre noutăţile tehnice aduse de noul Opel Astra.

Moda downsizing se regăseşte şi în cazul noului Opel Astra, care acum beneficiază de un motor de bază pe benzină de doar 1,4 litri, din familia ECOTEC. Propulsorul are şi o variantă dotată cu turbo, afişând o putere maximă de 140 CP şi un cuplu maxim de 200 Nm, între 1.850 şi 4.900 rpm. Motorul este compatibil cu normele Euro 5, fiind cuplat la o cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
Faţă de versiunea normală, fără turbo, care are 101 CP, noul turbo afişează un consum mediu de 5,9 litri/100 km şi emisii CO2 de 139 g/km, mai mult cu doar 0,4 litri/100 km, respectiv 10 g/km, în condiţiile în care suplimentul de putere este de 40%. Ca performanţe, Opel Astra 1.4 Turbo poate atinge o viteză maximă de 205 km/h, accelerând până la 100 km/h în 9,7 secunde (cu aproape 5 secunde mai repede decât motorul de 1,4 litri aspirat!).
Între motorizările pe benzină oferite la lansare se mai numără un propulsor de 1,6 litri, oferit în două variante: aspirat, cu 116 CP, şi turbo, cu 180 CP.
Dintre motorizările diesel, se remarcă micul 1,3 CDTi EcoFlex, prezentat în premieră la Salonul Auto Frankfurt 2009. Acesta dezvoltă 95 CP/4.000 rpm şi un cuplu bun, de 190 Nm/1.750-3.250 rpm, inginerii germani promiţând o funcţionare agreabilă, motorul fiind dotat cu turbocompresor cu geometrie variabilă şi intercooler.
Dacă performanţele dinamice nu impresionează, fiind doar medii (viteză maximă: 170 km/h; demaraj 0-100 km/h: 14,7 s), performanţele ţinând de consum se anunţă excelente: doar 4,2 litri/100 km şi emisii CO2 foarte reduse, de numai 109 g/km. Acest propulsor este cuplat exclusiv cu o cutie de viteze manuală cu 5 rapoarte şi urmează a fi oferit pe noul Opel Astra începând cu primăvara lui 2010.
Celelalte motoare diesel sunt un 1,7 CDTi, oferit în două versiuni de putere (110 şi 125 CP), precum şi un 2,0 CDTi, de 160 CP.

Dacă suspensia faţă rămâne de tipul McPherson, pentru suspensia spate inginerii noului Opel Astra ne gratulează cu o premieră inedită: pentru prima oară pe o maşină de serie este îmbinată o punte torsională cu soluţia „braţe Watt”.
În timp ce puntea clasică conferă robusteţe, fiabilitate şi costuri reduse de producţie, sistemul de braţe Watt este atât simplu, cât şi eficient, preluând forţele laterale în curbe fără ca maşina să se încline aşa de mult ca şi până acum sau ca una dintre roţi să piardă contactul cu solul. Prin urmare, atât stabilitatea, cât şi confortul sunt mult îmbunătăţite, fără a se apela la o soluţie scumpă, tip multilink.
După cum se ştie, principiul de funcţionare este foarte simplu: atunci când una dintre roţi se ridică sau coboară faţă de nivelul solului (în cazul unui viraj sau la trecerea prin denivelări), prâghiile sistemului Watt lucrează în aşa fel încât la cealaltă roată se obţine efectul contrar. Prin urmare, ruliul în curbe sau pierderea contactului cu solul a unei roţi de pe punte sunt aproape eliminate, iar suspensia lucrează la aceiaşi parametri ca una multilink, care are o geometrie mai complexă.
Bineînţeles, noul Opel Astra oferă şi suspensia adaptivă FlexRide, controlată electronic şi care oferă şoferului posibilitatea de a alege între trei moduri de funcţionare: standard, Sport şi Tour. Sistemul electronic monitorizează permanent condiţiile de conducere şi adaptează permanent tăria şi răspunsul amortizoarelor.
La agilitatea crescută a maşinii contribuie atât dimensiunile crescute (ecartament faţă mai mare cu 56 mm, iar cel spate cu 70 mm), precum şi o rigiditate mai bună decât a precedentei generaţii, ceea mai înseamnă şi un nivel mai mic de vibraţii şi zgomote în habitaclu.

Şi pe noul Opel Astra este oferit, la fel ca în cazul lui Opel Corsa, sistemul FlexFix, pentru transportul a maxim 2 biciclete. Deşi poate părea mai mult un instrument de marketing, în realitate FlexFix este foarte eficient şi uşor de utilizat, fiind dotat cu sistem propriu de semnalizare. Poate fi scos din spoilerul spate, la fel ca un sertar, prin deblocarea unei manete de lângă marginea hayonului, ocupând locul roţii de rezervă normale din portbagaj, atunci când este strâns.
Portbagajul beneficiază de o soluţie numită FlexFloor – podeaua sa poate fi mutată pe trei nivele, fixându-se în suporţi ergonomic plasaţi pe pereţii laterali, compartimentând spaţiul pentru bagaje într-un mod foarte facil.
Şi scaunele sport vin acum într-o nouă formulă, denumită „Ergonomic Sport Seats”, pe lângă posibilitatea de extindere a şezutului cu 280 mm, fiind primele scaune de maşină recunoscute de AGR (Action for Healthy Backs, un institut independent format din experţi în domeniul ergonomiei şi problemelor de coloană).
Dintre dotările avansate, enumerăm AFL+ (Advanced Forward Lighting) sau Opel Eye Front Camera.
Prima opţiune este, de fapt, evoluţia sistemului de faruri autoadaptive bi-Xenon, care acum beneficiază în plus de 9 funcţii presetate, pentru adaptarea intensităţii luminii în funcţie de condiţiile de trafic şi cele climaterice.
În al doilea caz, vorbim de un sistem dotat cu o cameră video, capabil să recunoască semnele de circulaţie şi care avertizează şoferul atunci când sesizează ieşirea involuntară de pe bandă.
Toate aceste inovaţii şi îmbunătăţiri tehnice urmează a fi oferite clienţilor păstrându-se principala caracteristică a modelelor Opel Astra de până acum: un raport foarte bun preţ/dotări.

 

Comentarii