lukoil-banenr

Segmentul crossoverelor se dezvoltă tot mai tare, astfel încât cu fiecare an producătorii proiectează tot mai multe modele pentru această nişă, ca să poată acoperi cererea de pe piaţă.

Pilot Autoexpert

Mai mari, mai mici, mai puternici şi mai frumoşi, rapizi şi cu un caracter sport bine accentuat, în anul 2017 am avut parte de o mulţime de crossovere pe orice gust. Dintre toate, redacţia noastră a ales opt cele mai discutate şi interesante pe care vi le prezentăm mai jos.

BMW X2
Noul crossover compact de la producătorul bavarez este adresat în special pentru tineri şi se clasează între modelele X1 şi X3. Vehiculul este construit pe o platformă modulară cu tracţiune faţă, care mai este folosită şi pentru modelele Mini, BMW Seria 2 Active Tourer şi X1 de ultimă generaţie.

DS7 Crossback
Modelul de vârf a crossoverilor proiectate de brand-ul PSA, este o adevărată comoară pentru iubitorii de automobile echipate cu ultimile tehnologii. DS7 Crossback este dotat cu faruri din faţă adaptive care oferă o mulţime de setări a fasciculului de lumină pentru oraş, autostradă sau drum de ţară şi suspensie care în dependenţă de calitatea drumului reglează de sinestătător rigiditatea amortizatoarelor pentru fiecare roată cu ajutorul unei camere care scanează suprafaţa drumului. Tot aici vehiculul se mai laudă cu un sistem de viziune de noapte şi o cameră infraroşu instalată în spatele volanului care urmăreşte ochii şi mâinile şoferului pentru a evalua gradul de oboseală a acestuia.

Infiniti QX50
Crossover-ul Infiniti QX50 a avut onoarea de a fi primul automobil din lume, echipat cu un motor turbo capabil să-şi modifice gradul de compresie. Propulsorul livrează 272 CP şi 280 Nm fiind cuplat doar la o transmisie variabilă CVT.

Jaguar E-Pace
Pe lângă faptul că E-Pace este cel mai compact crossover produs de Jaguar, odată cu debutul său acesta a reuşit şi să înregistreze un record pentru Cartea Recordurilor Guinness, realizând exerciţiul numit „Barrel roll”, unde a sărit de pe o trambulină şi s-a răsucit la 270 de grade în jurul axei sale, zburând 15.3 metri distanţă şi aterizând pe roţi.

Range Rover Velar
Punctul forte cu care Velar a uimit toată lumea, este interiorul în care nu prea găseşti butoane. Crossover-ul britanic de dimensiuni medii se laudă cu ceasuri de bord virtuale, un display pentru sistemul multimedia şi încă un display cu diagonala de 10 inch instalat pe consola centrală, care permite pe lângă gestionarea sistemului de climatizare, controlul unei mulţimi de setări şi ajustări a diferitor sisteme ale automobilului.

Dacia Duster
Cel mai popular crossover de la noi din ţară a fost prezentat anul acesta într-o generaţie nouă. Motorizarea a rămas aceeaşi fiind pe placul tuturor, iar ce ţine de design şi dotări aici lucrurile au evoluat simţitor. Astfel noul Duster vine echipat cu un sistem de camere multi-view, climatizare automată, avertizare la unghi mort, key less şi blocuri optice modificate.

Skoda Karoq
Crossoverul care vine în schimbul modelului Yeti, a fost extrem de reclamat şi promovat pe piaţa europeană de câtre producătorul ceh. Acesta este puţin mai compact decât Volkswagen Tiguan, poate fi cumpărat cu unul din două benzinare disponibile sau unul din trei propulsoare pe diesel. Motoarele sunt cuplate la alegere cu o cutie mecanică cu şase trepte sau una robotizată cu şapte rapoarte şi dublu ambreiaj.

Volvo XC40
Ultimul crossover despre care ar trebui să menţionăm numaidecât, este modelul compact XC40, construit pe platforma modulară CMA, proiectată deja după alipirea producătorului suedez cu compania chineză Geely. Odată cu prezentarea lui XC40, cei de la Volvo au prezentat şi serviciul Care by Volvo. Acest reprezintă o opţiune medie care ar putea fi cşasată întra carsharing şi leasing. Completând o cerere, clientul primeşte automobilul, după care achită o rată lunară pentru folosirea acestuia, pentru asigurare şi chiar şi pentru întreţinerea tehnică.

Comentarii