lukoil-banenr

Credeai că viitorul automobilelor poate fi văzut doar prisma motoarelor electrice? Şi noi la fel! Dar iată că în ultima perioadă, s-au înmulţit cazurile de nemulţumire a proprietarilor de vehicule electrice, care pun în lumină proastă viitorul EV-urilor.

bodybuilding

Întâi de toate Tesla Motors şi-a asigurat o pată neagră cu autopilotul care dă greş tot mai des, iar acum englezii anunţă preţuri ridicate pentru alimentarea la priză a unui EV. Potrivit autocar.co.uk, citat de automarket.ro, încărcarea electrică la priza va costa în Anglia 6 lire sterline pentru 30 de minute, astfel că alimentarea unei maşini electrice va deveni aproximativ la fel de scumpă ca un plin cu motorină!

diselok

Astfel că unul dintre principalele avantaje ale maşinilor electrice şi anume eliminarea costurilor pentru carburantul tradiţional, poate deveni de fapt o capcană, nu astăzi, dar în viitorul nu foarte îndepărtat. Există companii care oferă curent electric gratuit, adică te lasă să-ţi încarci bateriile maşinii for-free. Însă, există şi numeroase controverse în acest sens, odată ce numărul maşinilor electrice va atinge o masă critică.

Iată un exemplu, în Marea Britanie, unde compania Ecotricity, care deţine cea mai vastă reţea de încărcare pentru maşini electrice, a anunţat în această săptămână că încărcarea va costa 6 lire sterline pentru 30 de minute. Potrivit informaţiilor de pe site-ul oficial al companiei, o maşină electrică se încarca până la un nivel de circa 50% în 20 minute, iar o încărcare completă durează aproximativ o oră.

Practic, o încărcare completă costă circa 12 lire sterline, echivalentul a puţin peste 300 de lei moldoveneşti, pentru o autonomie care în cele mai multe cazuri este de circa 200 de kilometri. În ţara noastră, cu aceeaşi sumă poţi alimenta aproximativ 22 de litri de motorină, care în cazul unui automobil compact sunt suficienţi pentru cel puţin 300 de kilometri, ipotetic vorbind, am considerat un automobil ce ar consuma 7 litri în oraş!

Ecotricity deţine în prezent 296 de staţii de încărcare, iar 99% dintre acestea sunt amplasate pe autostrăzi. Compania afirmă că a fost nevoită să perceapă bani pentru energia electrică cu scopul de a avea fonduri pentru întreţinerea şi extinderea reţelei. „Este necesar să începem să taxăm serviciul pentru a menţine şi creşte reţeaua”, este explicaţia furnizată într-un comunicat de presă.

Ecotricity nu este prima reţea de staţii din Anglia care percepe bani pentru energia electrică, însă este cea mai extinsă. Rivalii de la Chargemaster solicită o taxă lunară de aproape 8 lire sterline şi, în cazul utilizării unei staţii cu încărcare rapidă, încă 0.09 lire sterline pe kWh, echivalentul a circa 2 lire sterline pentru o încărcare de 30 de minute.

Comentarii