lukoil-banenr

Pariu In trei

bodybuilding

diselok

Segmentul masinilor compacte este unul din cele mai intrebate pe la noi. In ultimul timp am avut mai multe aparitii noi in acest segment. Astazi am pus fata-n fata doi noiveniti unul mai proaspat Renault Fluence iar altul deja cunoscutul Chevrolet Cruze si ca sa avem un punct de refer a luat si un veteran Ford Focus. Toate trei cu caroserii sedan.

?i daca tot vorbim azi de ma?ini compacte, trebue sa men?ionam ca cele mai raspandite sunt cele cu motoare pe benzina de circa 1,6 litri si 100 CP, care reprezinta un compromis decent intre un pret de achizitie convenabil, costuri de intretinere acceptabile si performante oneste din punct de vedere al unui familist care utilizeaza masina zilnic. Aici trebue sa mai spunem ca in aceasta clasa mai sunt ?i caroserii hatchback, tot mai raspandite la noi. ?i in conformare al acestui lucru doi din cei trei propun ?i a?a tip de caroserie. Daca Ford indiferent de caroserie nu-?i schimba numele, tot Focus ramane, Renault in versiune hatch se numeste Megane, iar Cruze la moment nu propune o astfel de caroserie.
De aceaste data, ca nici o data, am reu?it sa punem mana pe trei ma?ini cu propulsoare pe benzina de 1,6 cc, ce dezvolta 100, 110 ?i 113 CP cu cutii mecanice.

O incepem cu francezul, ca el este cel mai proaspat din acest trio.
Privit la exterior vedem ca cei de la Renault au decis sa aleaga o identitate proprie pentru sedanul de clasa compacta si au venit cu un design propriu si un nume diferit: Fluence, care se pare ca vine exact de la liniile fluide. Paradoxal, daca stam sa ne gandim ca targetul este unul familist iar motorizarile deloc sportive. Partea frontala am caracteriza-o ca una simplista, fara mari emo?ii, farurile sunt mari, iar grila radioatorului este intr-atat de mica ca nici sigla nu a incaput pe ea. In profil inginerii francezi au ascuns bine lungimea ma?inii, ca-ci ampatamentul este mai mare ca la Megane. Spatele insa este masiv ?i la fel de calm. Insa privite toate acestea per ansamblu putem spune ca celor de la Renault le-a reu?it un automobil elegant.
Dupa cum vam spus anterior Cruze isi incepe cariera in Europa exclusiv ca varianta sedan. Exista, se pare, planuri si pentru o versiune hatchback, dar oficialii GM s-au ferit sa dea o data clara a aparitiei ei. La exterior Cruze este cel mai agresiv din acest trio. Designerii Chevrolet au indraznit sa creeze un automobil cu aspect dinamic si chiar agresiv din unele unghiuri.
Partea frontala a fost inspirata de conceptul Chevrolet Ultra, prezentat la Salonul Auto de la Paris din 2006. De la acest concept, Cruze a imprumutat linia calandrului. Acesta este traversat de o linie in partea superioara pe care este amplasata sigla Chevrolet. Noua grila creeaza practic o noua identitate de marca si poarta denumirea de Twin Port Grille.

Din lateral, Cruze are proportii corecte si o linie de coupe cu patru usi. Personal, gasesc un pic ciudata taietura portierei spate. Plafonul este puternic profilat si se continua cu linia lunetei. Din spate, Chevrolet Cruze este ceva mai cuminte, stopurile aducand un pic aminte de un Hyundai Sonata. Per total, insa, Cruze iti atrage atentia pe strada, iar revolutia in materie de design este un lucru bun.
Focus de a doua genera?ie este veteran pe pia?a noastra. Este unul dintre cele mai bine vandute modele din clasa compacta, devenind un etalon in ceea ce priveste tinuta de drum. Ceea ce ne-a demonstrat la mai multe teste. Iar designul clasic pare sa nu imbatraneasca niciodata. Insa ?tim noi ca noua genera?ie va veni curand. Despre ma?ina de azi ?tim ?i noi dar ?i voi multe lucruri, in special in ceea ce ?ine de design putem spune ca el este cel mai clasic ?i corect intre to?i trei prezen?i in fa?a noastra azi.
Sa vedem ce propun ma?inile in interior.

Pe langa stilul elegant al exteriorului, noul Renault Fluence mizeaza si pe un interior preluat in mare parte de la Megane 3, un capitol la care constructorul francez a evoluat foarte mult. Renault a pus mare accent in ultimii ani pe calitatea crescuta a produselor sale. Diferentele vizuale intre cele doua modele sunt putine: baghete de semanlizare diferite, aeratoare schimbate si un vitezometru analogic.
Insa Renault Fluence iese in evidenta cu altceva: cel mai mare spatiu interior din clasa, un atu usor de obtinut atunci cand ai cel mai mare ampatament. Scaunele fata se pot ajusta pe intervale foarte mari, volanul de asemenea, astfel incat o pozitie de condus poate fi identificata cu usurinta. Si chiar si in cazul celor mai inalti soferi, spatiul pentru pasagerii din spate va ramane la un nivel foarte generos. Portbagajul a crescut si el in dimensiuni, contribuind la imaginea generala de masina mare si spatioasa.
La elaborarea interiorului lui Cruze se vede ca inginerii de la Chevrolet s-au inspirat de pe Opel Insignia. O multime de elemente sunt aproape identice cu cele ale modelului mai mare din gama Opel. Volanul si amplasarea unor comenzi sunt cele mai evidente. Insa asemanarile se opresc aici. Chevrolet a dorit un cockpit dublu care sa ii “imbrace” pe conducator si pe pasagerul din fata. Plus spatiu din belsug pentru cei din spate.
Calitatea materialelor folosite este un mare pas inainte fata de Lacetti, desi poate nu se ridica inca la cele mai inalte standarde. Mi-a placut in special luminarea plansei de bord in culoarea Ice Blue Glow. In intuneric, ceasurile de bord practic emit o lumina albastra palida foarte placuta. Pozitia la volan este corecta, iar multitudinea reglajelor permite oricui sa stea confortabil la comenzi.
Locul pentru bagaje este destul pentru o calatorie mai lunga.
La interior, Focus este la fel clasic cu un design tipic Ford. Ceasuri de bord cu o grafica noua si elemente cromate care incarca bordul. Indicatoarele de benzina si temperatura a lichidului de racire sunt acum mai mici si mai greu de citit. Consola a fost regandita, astfel ca au disparut o serie de spatii de depozitare. A aparut insa o cotiera culisabila care sporeste confortul pentru persoana de la volan.
Referitor la partea tehnica v-am spus deja ca cele trei ma?ini au fost dotate cu propulsoare pe benzina cu o cilindree 1,6 litri, cuplate la cutii mecanice in 5 trepte. Ceea ce ?ine de performan?a ele suna a?a: Renault Fluence 110 CP ?i 151 Nm, Chevrolet Cruze 113 CP ?i 153 Nm iar Ford Focus 100 CP ?i 150 Nm.
Pe drum motorizarea de 1,6 litri al lui Fluence asigura o dinamica buna. Se vede ca cei de la Renault au avut de ales intre a monta noua cutie de viteze cu sase trepte de pe Megane 3 sau a folosi vechea cutie de 5 trepte cu rapoarte mai lungi. Din motive necunoscute noua, Renault a preferat a doua varianta, care penalizeaza pu?in performantele. Insa Fluence pe hartie este cel mai rapid din acest troi, prima 100 km/h o atinge in 11,7 secunde. Fiind cu 0,1 ?i 0,3 secunde mai rapid in compara?ie cu Cruze ?i Focus, respectiv. Odata ce pornesti la drum observi un schimbator cu o cursa mai mica , un volan placut la atingere si pedale usor de folosit. De notat ?i franarea ccare este progresiva, actionarea pedalelor fiind precisa. Impresia de masina solida este mult imbunatatita, confortul fiind pastratla diferite viteze. Directia electrica ofera un feedback aproape inexistent, insa este usor de folosit si variaza cu viteza pentru un control mai bun. Tangajul si ruliul sunt prezente, dar aceste prezinta un pret de platit pentru un confort la un nivel inalt. Masina trece foarte usor peste denivelari, absorbind eficient asperitatile drumului. Impreuna cu modificarile in materie de insonorizare si reducerea vibratiilor, Renault Fluence va asigura o calatorie foarte placuta in aproape orice conditii de drum.

Propulsorul lui Cruze este si el destul de potrivit pentru aceasta clasa. Nu produce mult zgomot la tura?ii medii insa la cele mai mari trece la intona?ii mai ridicate. In ceea ce priveste tinuta de drum, aceasta nu va satisface un sofer pasionat care a condus anterior, sa zicem, un… Ford Focus. Isi face insa bine treaba, iar la limita apare subvirarea, corectata insa de sistemul ESP. Directia este suficient de grea si comunica bine intentiile masinii. Doar la viteze mari nu am primit o informativitate dorita. In ceea ce ?ine de confort Cruze pierde in fa?a lui Fluence, ceea ce nu-i de mirare, setarire suspensiei sunt mai dure pentru o ?inuta mai sigura, numai ca nu prea am observato.
Focus iata un driver adevarat. In ansamblu ?inuta de drum el este primul in acest trio. Trenul de rulare ramane in continuare o referinta in domeniu. Focus dovedeste inca o data ca pe viraje se simte cel mai bine. Tinuta de drum este neutra, iar la limita apare o urma de subvirare. Suspensia un pic mai ferma decat cea a concurentilor de azi, dar acest lucru nu compromite confortul pasagerilor. Toata impresia o intresteaza propulsorul slab, aici sar dori mai mul?i cai, insa avem ceea ce avem. ?

{morfeo 21}

 

Comentarii