lukoil-banenr

La felul cum sunt privite astăzi unele automobile de lux, de ultimă generaţie, extrem de avansate, inovative şi practic de neatins pentru unii automobilişti, la fel au fost şi cele importate cu zeci de ani în urmă, fabricate în aceaşi perioadă. O comparaţie care pe mine tot timpul mă pune pe gânduri, fiind curios să aflu cum arătau aceste maşini, în anii 80-90 în Moldova, când în mare parte şoselele din ţară erau dominate practic de maşinile de producţie rusească.

bodybuilding

Astăzi când mai vezi un automobil din anii optzeci şi, îl numeşti instant o vechitură. Dispreţ? Poate, dar aşa sunt văzute maşinile ajunse la o vârstă de cel puţin 30 de ani. Însă, imaginaţi-vă că sunteţi acum în anul 1984, când Toyota a lansat modelul Land Cruiser în versiunea FJ60 cu motorizarea de 4.0 litri diesel! Zi că nu e frumos! Cât de pompos şi de luxos putea părea un asemenea SUV, venit din Ţara Soarelui Răsare şi care se remarca instant din sumedenia de VAZ-uri?

diselok

Dar, timpul a trecut, anii şi-au lăsat amprenta, iar odată glorios-ul Land Cruiser FJ60 stă acum într-un garaj, aproape că dat uitării. Îşi caută un stăpân şi o nouă casă. Cine ştie poate că printre „colecţionarii” moldoveni, sau iubitorii de off-road, se va găsi cineva care să îi ofere un adăpost şi motorină de calitate. Mai ales că, proprietarul din anunţul văzut pe 999, a menţionat că „are şi piese de schimb”.

Preţul maşinii este de fix 4.500 de euro, însă vă daţi seama că ar putea să mai şi negocieze. Frumos exponat, produs în 1987 şi descoperit pur accidental, pe un site local de anunţuri. Contactat de autoexpert, vânzătorul ne-a mărturisit că nu ştie prea multe despre vehiculul de teren afişat în poze, pentru că nu el este stăpânul de facto. Are însă toate împuternicirile pentru a-l înstrăina unui fan înrăit al acestei mărci sau model. După cum vă daţi seama nu putem confirma nici dacă cifra de 1.000.000 de kilometri parcurşi este reală, deşi ar fi fost frumos să fie aşa.

1da46930497dafa5c2c96c1bf5ee3513 9a3866d2cfc0ec810efe28210ef0e5e8 9bffba301ddb872b50da9a59a61fa4f8 132e17c2275915889cdf18e6924632ba f9c1529b8981625eb84e0ce215561e68

Comentarii