lukoil-banenr

 

Peugeot 5008

bodybuilding

Nișa monovolumelor mari dedicate familiilor cu mai mulți copii nu a fost prea populară pe la noi până nudemult. Dar iată că încet, încet acest tip de mașini prinde atenția familiștelor. Pentru a mai înviora lucrurile, am hotărât să vorbim astăzi de nouvenitul în acest segment Peugeot 5008.

diselok

După practica mea acumulată la volanul mai multor modele de la Peugeot, trebue să vă spun că nici odată nu am fost impresionat de performanțele francezilor. Însă cu testul modelului 3008 lucrurile au început un pic să se schimbe. Nu vreau să spun că dintr-o mașină ieftină Peugeot a devenit mai luxos, însă se simte tendința de mișcare spre bine, mai ales la capitolul calitatea materialelor și izolare fonică. De ultimele generații al propulsoarelor nu mai vorbesc, că se știe, ele sunt elaborate împreună cu inginerii de la BMW.
Dar ne-am abătut un pic de la tema de azi. Deci Peugeot 5008, la prima vedere î-ți creează un sentiment de deja-vu. Aceasta vine pentru ca grila fata enorma o repetă pe cea de pe 3008, insă aici ea se combină mai bine in raport cu dimensiunile masinii. Linia laterala prezintă o combinatie intre linii fluide si nervuri proeminente, care dau un aspect puternic, mai degraba de SUV decat de monovolum. Cu o lungime de 4.53m, o inaltime de 1.64m si un ecartament de 2.72m, Peugeot 5008 pune la dispozitia pasagerilor un spatiu foarte mare, pregatit pentru 7 persoane. Spatiile pentru cap, coate si genunchi sunt la cota maxima a clasei, iar habitaclul este luminat de suprafete vitrate care, atunci cand masina este comandata cu parbrizul panoramic si pavilionul vitrat, insumeaza 5.77 metri!
Evident, ca la orice monovolum abunda solutiile de impartire a spatiului, scaunele de pe randul din mijoc putand culisa inainte si inapoi cu 130mm. In plus, toate scaunele sunt rabatabile individual, ceea ce face ca in caz de nevoie sa poata fi incarcate obiecte cu o lungime maxima de 2.76 metri. Spatiul de bagaje poate fi astfel marit de la 758 de litri in standard (cu randul trei rabatat), pana la 1247 litri cand este folosit si spatiul de sub pavilion, sau chiar pana la 2506 litri cand este rabatat si randul al doilea de scaune. In consola centrala dintre scaune incap 10.5 litri, asta pe langa celelalte spatii de stocare care insumeaza 50 de litri.
Cu tate acestea constructorii sau gândit și la cel de la volan. Ca să nu se simte el șofer ai unui autocar, consola centrală este îndreptată câtre el, iar poziția la volan este la fel ca și la 3008. Scaunul confortabil, împreună cu parbrizul generos asigură o vizibilitate foarte bună, garantând siguranţa optimă. Egonomia bordului, oferă şoferului un acces facil la toate comenzile maşinii.


dacă să trecem la partea tehnică trebue să spunem că mașina din acest test a fost dotată cu un propulsor diesel cu o cilindree de 1,6 litri cuplată la o cutie de viteze manuală in 6 trete. Ca și oricare motor pe motorină, acesta nu se laudă cu o putere enormă 109 CP, însă cuplul este considerabil 240 Nm. La un mers prin oraș acești parametri sunt suficienți, dar și în afara orașului ei țin piept situației. Însă pentru un drive mai activ propulsorul trebue turat la maxim iar treptele schimbate mai des. Cee ce mi-a plăcut este levierul cutiei de viteze. Practic la toate modelele Peugeot cu cutii mecanice a fost o problemă, schimbarea treptelor. Feet-back-ul levierelor practic nu exista, însă aici lucrurile sau schimbat, la un moment m-am uitat pe sigla de pe volan ca să mă conving ce merg într-un Peugeot, dar nu într-o mașină germană.

În rest trebue sî spun că nu l-am pus la încercări de drive prea dure, nu e cazul, însă un test al elanului am petrecut. La eviterea obstacolului mașina se comportă prevezibil, derapând mai mult cu puntea față. Însă dacă viteza este mai mare cel de la volan trebue să prevină derapările și să lucreze mult mai precis și rapid cu volanul, altfel se va trezi pe acostament.
Ca o concluzie pot spune că mașina este bună pentru o familie cu doi copii, iar în varianta cu 7 locuri, chiar și cu trei copii. Cel de la volan va primi plăcere de la condus, dar nu în regimuri extremale, iar cei din interior vor primi un confort ți un spațiu sporit. Iar dacă ar fi să aleg eu așa tip de mașină, mi-ași alege o cutie automat.

{morfeo 26}

Comentarii