lukoil-banenr

De la începutul anului curent, media vânzărilor lunare de autoturisme noi era de aproximativ 324 de unităţi. Luna Octombrie însă vine cu surprize plăcute pentru caznaua statului după ce au fost vândute aproape de două ori mai multe autoturisme noi – adică 734!

bodybuilding

logo-dacia

diselok

S-ar părea că piaţa auto, în sfirşit, a început să dea semne de înviorare, tendinţă care nu s-a mai înregistrat din anul 2008, atunci când în urma crizei financiare, moldovenii au ajuns să cumpere de 3 ori mai puţine mașini noi. Totuşi, aparenţele sunt înşelătoare, iar această creştere spectaculoasă se datorează granturilor pe care România, SUA dar şi Uniunea Europeană le-a oferit Moldovei.

De aici, rezultatul e pe faţă. În luna Octombrie au fost vândute 324 de maşini Dacia faţă de numai 74 de modele în luna Septembrie ( 125 de maşini au fost donate de către Guvernul României şi Ambasada Statelor Unite ale Americii din Moldova ) şi 104 Opel-uri ( 100 modele Opel Movano au fost donate de către Guvernul României ) faţă denumai 4 din luna precedentă!

Altfel spus, dacă deducem mașinile donate, avem aproximativ 400 de autoturisme noi vândute în luna Octombrie, cifră foarte aproape de media lunară. Concluzia este una simplă, piaţa auto locală continuă să fie în stagnare iar creşterea vânzărilor este una cantitativă şi nu calitativă. Dacă vă întrebați de ce nu se schimbă nimic şi care ar fi motivele, răspunsul este unul foarte simplu, pe de o parte statul nu stimulează importul maşinilor noi în ţară stimulând importul automobilelor la mâina a doua, iar pe de altă parte, situaţia dificilă din economie şi lipsa unor oferte atrăgătoare (dobânzi mici) din partea insituţiilor financiare, practic îl impune pe cetăţean să amâne pentru mai târziu procurarea unei maşini noi. Cât de târziu, nu se ştie…

Aşadar, în topul celor 10 cele mai bine vândute brand-uri din luna Octombrie prima poziţie o deţine Dacia cu 324 de unităţi livrate, urmată apoi de Opel cu 104 maşini, Skoda – 69, Toyota – 38, Kia – 25, Hyundai – 23, Mercedes-Benz – 16, Nissan – 14, Chevrolet – 13, Volkswagen şi Porsche – 12.

De apreciat sunt vânzările Mercedes şi Porsche, brand-uri premium, care au reuşit să depăşească ca volum de vânzări producători cu nume ale căror maşini au preţuri de achiziţie mult mai mici! Sperăm totuşi că piaţa auto va ieşi din hibernare iar odată cu ea şi creşterea incasărilor în bugetul statului dar şi reînoirea parcului auto din ţară.

Comentarii