lukoil-banenr

Piaţa maşinilor noi din Europa dă semne de revenire, după ce în 2014 a înregistrat o creștere de 5,7 %! Conform informației oferite de ACEA (Asociația Producătorilor Auto Europeni), în anul 2014 în Europa au fost vândute 13 milioane de autoturisme noi.

bodybuilding

Prima creștere din ultimii 7 ani se datorerază în mare parte legislației europene, dar și intervenției statului în acest segment, în special politicii fiscale și programelor de stimulare a vânzărilor. Totodată, reorientarea cumpărătorilor spre mașini bugetare sau low-cost cum ar fi Dacia au adus și ele un aport la creșterea vânzărilor.

diselok

Cea mai spectaculoasă creștere îi revine Spaniei, care se poate lăuda cu 18,1 % față de aceiași perioadă a anului 2013. Marea Britanie nu rămâne nici ea în urmă având o creștere de 9,3 % iar Italia și Germania se pot lăuda doar cu 4,2 % și 2,9 % respectiv. Lider la capitolul producători rămâne concernul Volkswagen, care a reușit să vândă 3 milioane de autoturisme sau o creștere de 7,3%. Peugeot-Citroen s-a clasat pe locul doi cu o creștere de 3,7%, reușind astfel să iasă din criză.

Și dacă piața europeană se poate lăuda cu o creștere, atunci piața auto locală continuă un trend descendent, înregistrând o scădere a vânzărilor de mașini noi cu 1,4 % față de aceiași perioadă a anului 2013. Astfel, în 2014 au fost vândute în total 4.921 iar printre cele mai vândute mărci se numără Dacia cu 1.260 de unități, Skoda – 571, Hyundai – 385, Toyota – 383 și Mercedes-Benz cu 240 de unități.

Apropo, este o premieră pentru piața auto locală dar și internațională când în top 5 cele mai bine vândute branduri se numără o marcă premium!

Comentarii