lukoil-banenr

Marii producători de automobile au înregistrat rezultate fulminante la capitolul tehnologiilor de pilotare autonomă, iar leaderi pretind a fi americanii de la Tesla Motors. Tot ei au implementat cu succes inovaţiile Traffic-Aware Cruise Control (TACC) parte a sistemului de  Autopilot, pe care mulţi dintre clienţii săi deja o folosesc cu încredere. Iată că anume acest sistem a dat greş, cauzând un accident!

bodybuilding

Proprietarul maşinii, Chris Thomann, a publicat pe canalul său de youtube (după care l-a şters), un videoclip scurt în care autopilotul nu a reuşit să intervină într-o situaţie de accident. În descriere, Chris susţine că stătea perfect relaxat şi că a lăsat autopilotul să conducă. Nici prin cap nu i-ar fi trecut că maşina sa va întârzia să frâneze, pentru că a făcut acest lucru de mii de ori anterior şi nu se aştepta la o asemenea gafă.

diselok

Când a observat că maşina accelerează de fapt, iar în faţa sa era staţionată o dubă, pe avarii, şoferul a intervenit rapid pe frână, însă nu a reuşit să stopeze EV-ul definitiv. Mai mult de atât, Chris îşi asumă greşeala ca fiind a lui, pentru că putea interveni şi mai devreme.

Potrivit manualului de utilizare a maşinii Tesla Model S, sistemul Traffic -Aware Cruise Control nu poate detecta maşinile staţionate, mai ales în situaţiile în care se conduce cu viteze de peste 80 km/h şi vehiculul din faţa maşinii schimbă banda, iar obiecte staţionare apar în calea maşinii brusc!” 

În urma accidentului minor, proprietarul va avea de schimbat un far şi un sensor de parcare, nimic grav.

via GIPHY

Comentarii