lukoil-banenr

Porsche oficial în Moldova!

bodybuilding

diselok

Deschiderea salonului reprezentanţei oficiale ale companiei germane Porsche AG în Chişinău, dar şi prezentarea noului model Cayenne a avut loc în data de 8 mai. Planurile de vânzări ai companiei pentru acest an constituie 50 automobile, 15 dintre care sunt deja comandate. În total, în republică sunt înregistrate 120 de maşini ale acestui brand.

Investiţiile în deschiderea primului centru oficial Porsche în Moldova au constituit aproximativ 1 mil. euro. Concernul german a tăgăduit destul de mult să deschidă un centru în Moldova, totuşi, toate condiţiile concernului legate de respectarea strictă a standardelor corporative au fost îndeplinite, fapt ce a permis lichidarea singurei pete albe de pe harta de extindere a mărcii din Zuffenhousen. În special a fost pregătită o clădire separată, proiectată de biroul arhitectural Porsche AG conform standardelor concernului. De asemenea, au fost furnizate echipamente de ultima generaţie, iar la moment se aşteptă livrarea echipamentelor de diagnostic. Investiţiile vor fi recuperate în câţiva ani, totodată centrul va oferi preţuri speciale pentru Moldova, mai mici ca în alte state. Mai mult, maşinile vor fi adaptate la piaţa şi combustibilul moldovenesc, cu toate că în prezent Porsche este lider la capitolul fiabilitate, luând în consideraţie starea drumurilor noastre.
La deschidere a mai fost menţionat că centrul va fi pregătit pentru deservirea parcului existent deja, toate vehiculele vor fi deservite aici şi toţi clienţii care deţin maşini cu garanţie internaţională vor fi deserviţi gratuit în orice ţară din Europa. Preţurile pentru deservirea maşinilor Porsche vor fi similare cu preţurile pentru deservirea maşinilor din clasa Premium ale altor branduri. În viitorul apropiat reprezentanţii concernului Porsche AG vor sosi în Moldova pentru a forma personalul şi a pune la punct activitatea centrului.
Concomitent cu deschiderea centrului pe 8 mai, a avut loc şi prezentarea celui mai actual model Porsche – Cayenne, simultan cu prezentarea lui în Europa. În frunte cu Cayenne Hybrid, toate versiunile noii generaţii Porsche Cayenne stabilesc noi standarde în ceea ce priveşte eficienţa şi performanţele în segmentele lor. Comparativ cu vehicule modele, consumul de carburant a scăzut acum cu până la 23%, având în vedere că noul Cayenne, precum celelalte modele Porsche, a fost dezvoltat respectând principiul „Porsche Intelligent Performance”: mai multă putere cu mai puţin carburant, mai multă eficienţă cu emisii mai scăzute de CO2.
Gama de motorizări începe cu un V6 de 3,6 litri ce oferă 300 CP, cutie de viteze Tiptronic S şi consum mediu de 9,9 litri/100 km. Porsche Cayenne Diesel cu al său V6 de 240 CP şi 550 Nm vine cu un consum mai redus cu 20% (de la 9,3 la 7,4 litri /100 km). Noul Porsche Cayenne S cu un motor V8 de 4,8 litri oferă de asemenea un consum mai scăzut de carburant cu până la 23%, până la 10,5 litri/100 km. În acelaşi timp, noul motor are o putere de 400 CP (faţă de 385 la modelul anterior), deci şi performanţe dinamice mai bune. Această filozofia se aplică şi noului model Porsche Cayenne Turbo, al cărui V8 twin-turbo dezvoltă 500 CP la un consum mediu de doar 11,5 litri/100 km (cu 23% mai mic decât predecesorul său). Noul Porsche Cayenne S Hybrid are un sistem inteligent de propulsie, format dintr-un motor V6 de 3.0 litri şi un motor electric. În funcţie de condiţiile de condus, vehiculul îşi îndeplineşte funcţiile fie cu unul dintre cele două motoare, fie cu ambele lucrând împreună. În acest context, motorul electric de 34 kW (47 CP) este partenerul ideal pentru motorul pe benzină de 333 CP. Împreună, cele două unităţi motoare livrează o putere de 380 CP şi un cuplu maxim de 580 Nm la doar 1.000 rpm, performanţele dinamice fiind similare versiunii Cayenne S cu motor V8. Cayenne S Hybrid poate funcţiona în modul electric fără emisii poluante până la viteze de până la 60 km/h.

La fel, în salon vor fi prezente şi alte modele Porsche: Boxter, Cayman, Cayenne, legendarul 911 şi Panamera. Potrivit oficialilor, concernul a început deja campania de marketing activă pentru promovarea pe piaţa din Moldova. În total în acest an este planificată vânzarea a 50 maşini Porsche. Această cifră include 3 maşini Porsche, care începând cu luna februarie curent au fost deja livrate cumpărătorilor, precum şi 15 vehicule comandate. În total în Moldova sunt înregistrate 120 maşini Porsche.

 

Comentarii