lukoil-banenr

Poze spion: noul Renault Zoe

Iată marele secret francez pe care îl deconspirăm la început de an: cei de la Renault testează în România o maşină camuflată care sunt mari şanse să fie versiunea de serie a lui Renault ZOE, maşina electrică ieftină Renault. Sau chiar Dacia!

bodybuilding

diselok

Incredibil, dar cel mai probabil adevărat: cea mai ieftină maşină electrică Renault, adică Renault ZOE, a ajuns deja în România, unde este testată intensiv în condiţiile drumurilor de la noi, dar, mai ales, în condiţii de iarnă. Gabaritul este acelaşi, forma farurilor, care se poate observa în ciuda camuflajului, este şi ea foarte asemănătoare, lucru valabil şi pentru forma stopurilor romboidale.

Se mai remarcă muchia proeminentă de pe portiera spate, care porneşte de la mânerul uşii faţă, iar mânerul uşii spate este disimulat în montant. Din fotografii se mai poate observa că nu e vizibilă nici un fel de evacuare sau tobă de eşapament, iar grila de mici dimensiuni din partea frontală este un semn că sub capotă nu se află un motor termic, deci nu e nevoie neapărat de o foarte bună aerisire.

Dacă stăm şi comparăm maşina camuflată cu Duster-ul din imagini, dar şi cu oamenii de lângă maşină, devine clar că vorbim de o maşină cu un gabarit potrivit clasei mici, lungimea estimativă fiind de circa 4 metri (aşa cum au declarat recent oficialii despre modelul de serie ZOE). Există şi posibilitatea ca maşina de faţă să fie noul Renault Clio 4 camuflat, dar, dat fiind că actualul Clio are o lungime puţin peste 4 metri, ne aşteptăm ca urmaşul său să fie mai lung cu vreo 10-15 cm.

Însă mai avem o ipoteză interesantă: este această maşină camuflată prima maşină electrică Dacia? Există şi această posibilitate, deşi pare incredibil. Dacia şi-a creat deja reputaţia unei mărci care produce maşini ieftine şi robuste, iar o maşină electrică Dacia ar suscita un interes destul de mare din partea vesticilor.

Preţul de bază al lui Renault ZOE este estimat la circa 15.000 euro, dar un model electric echivalent Dacia, cu un nivel mai redus al dotărilor, ar putea costa cu câteva mii de euro mai puţin, poate chiar numai 10.000 euro. Ceea ce ar însemna un succes imediat pe pieţele vestice, unde o astfel de maşină electrică de oraş, cu 4 locuri şi o autonomie de circa 160 km, ar fi mult mai tentantă decât o citadină cu motor pe benzină normal – gândiţi-vă la economiile substanţiale datorate costului mult mai scăzut al curentului electric.

Sursa: PROMOTOR.RO

Comentarii

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentLincoln MKZ Concept
Articolul următorSeat Ibiza facelift