lukoil-banenr

Premieră la Geneva 2010: Audi A8 Hybrid

bodybuilding

diselok

Audi A8 Hybrid va apărea pe piaţă la finalul lui 2011, însă la Salonul Auto Geneva 2010 avem ocazia să vedem în premieră un model care prefigurează maşina de serie. Care va dispune de un sistem de propulsie interesant.

 

De la finalul lui 2011, gama Audi A8 se îmbogăţeşte cu o versiune mai puţin poluantă: A8 Hybrid, modelul de serie fiind prefigurat de un fel de concept la Geneva 2010. Deşi e o limuzină de lux, motorul termic de sub capota maşinii este un motor de patru cilindri, 2.0 TFSI cu 211 CP. Acesta e cuplat cu un motor electric de 45 CP, puterea maximă a sistemului hibrid atingând valoarea de 245 CP, iar cuplul maxim un impresionant vârf de 480 Nm.

Consumul mediu al lui A8 Hybrid se cifrează în jurul valorii de 6,1 litri/100 km , iar emisiile CO2 sunt de 231 g/km, ceea ce, în opinia Audi, reprezintă o adevărată performanţă între limuzinele de lux cu propulsie hibridă (deşi BMW ActiveHybrid 7 se laudă cu o valoare de 219 g/km, iar Mercedes S 400 Hybrid chiar cu 186 g/km). A8 Hybrid poate funcţiona şi în mod strict electric, însă doar pe distanţp foarte scurtă, de numai 2 km şi cu o vitezî de până la 65 km/h. Totuşi, marele avantaj al lui Audi A8 Hybrid reiese prin comparaţia cu un motor similar V6 pe benzină, care ar fi mai gurmand şi mai puţin performant.

Comentarii