lukoil-banenr

Preview pentru Marele Premiu de Formula 1 Bahrain 2012

Circuitul Internaţional din Bahrain şi-a deschis porţile în anul 2004 şi de atunci este gazdă a celei mai importante competiţii automobilistice din lume. Construit în mijlocul deşertului, circuitul din apropierea oraşului Sakhir este unul dintre cele mai apreciate de piloţi, dar şi unul dintre cele mai periculoase din cauza prafului şi a nisipului adus de vânt pe suprafaţa de rulare. Materialul video următor ne va ajuta să facem un tur virtual al curcuitului şi să înţelegem mai bine prin ce trec piloţii în timpul unei curse de Formula 1.

bodybuilding

Înainte de primul viraj, monoposturile frânează de la 315 km/h la 65 km/h în doar trei secunde , parcurgând doar 130 m. În acest timp piloţii sunt supuşi unei forţe de decelerare impresionante: de cinci ori mai mare decât acceleraţia gravitaţională.

diselok

Virajele cinci, şase şi şapte sunt locurile unde cursa se poate încheia înainte de vreme . Este important ca piloţii să rămână pe partea circuitului acoperită cu cauciuc pentru a avea suficientă aderenţă. În caz contrar maşina poate derapa, iar urmările pot fi grave.

În ultima parte a circuitului, virajele 11 şi 12 sunt atacate cu viteze ce depăşesc 250 km/h. Şi aici există pericolul alunecării în decor, dar aerodinamica monoposturilor de Formula 1 şi aderenţa sporită a pneurilor de competiţie ajută pilotul să rămână pe trasa ideală.

Unicul poducător de anvelope pentru Formula 1, Pirelli recomandă echipelor să folosească, în special pe acest circuit, pneurile de compoziţie medie. Rămâne să vedem dacă piloţii vor ţine cont de pericolele existente pe acest circuit duminică, când se va desfăşura a patra etapă din calendarul Formula 1 2012.

Comentarii