lukoil-banenr

Prezenţă ruşinoasă pentru VW la Paris!

bodybuilding

diselok

Concernul VW a prezentat la Paris noul Passat aflat la cea de-a şaptea generaţie. Calificativul „nou” este foarte exagerat, pentru că avem în faţă doar un simplu restyling. Lucrurile nu erau să fie grave dacă cei de la VW ne prezentau cu adevărat un model nou. Au „zădărît” presa şi fanii mărcii cu tot genul de teasere pentru ca într-un final să ne prezinte un model vechi cu mici retuşuri la nivelul disignului exterior. Şi dacă în cazul fratelui mai mic, formula a reuşit, la noul model lucrurile stau altfel.

Au fost doar împospătate partea frontală şi cea posterioară. În faţă găsim aceleaşi blocuri ca şi la celelte modele din gamă, aceeaşi grilă a radiatorului şi linii ascuţite de design. Barele de protecţie dau o impresie puţin agresivă iar tehnologia LED aplicată la faruri sunt ultimile schimbări la capitolul design exterior. În fond, nimic deosebit!

La design-ul interior lucrurile stau şi mai prost, doar mici retuşuri la consola centrală, noi guri de aeresire şi sistem de climatizare iar în locul spaţiilor mici de depozitare a apărut un ceas analogic. Per total, avem o atmosferă spartană care ne vorbeşte clar de vîrsta automobilului.

Nici la capitolul motorizări nu gasim ceva deosebit, propulsoare pe benzină preluate de la celelalte modele din gamă: motorul diesel de 1.6 l de 105 CP şi 250 Nm, binecunoscutul 2.0 TDI de 140 CP şi 170 CP. Şi un BlueTDI de 2.0 l şi 140 CP.
Motoarele pe benzină sunt un 1.4 TSI de 122 CP, un 1.8 TSI de 160 CP, 2.0 TSI de 211 CP şi un V6 de 300 CP.
Toate propulsoarele pe benzină şi diesel, cu excepţia celui de 1,6 l volum diesel, pot fi cuplate cu o transmisie DSG.

Pentru piaţa din Suedia şi Norvegia va fi disponibil şi un motor ce va funcţiona cu etanol de 1.4 TSI şi 160 CP.
La capitolul securitate lucrurile stau mai bine. Sistemul City Automatic Emergency Braking împreună cu un pachet de senzori veghează asupra nivelului oboselii celui de la volan. Acesta din urmă, promite să oprească singur în oraş dacă radarele şi senzorii externi „simt” iminenţa unui accident uşor. Ba mai mult ca atît, Passat beneficiază acum de un sistem de lumini care analizează traficul din sens opus şi cuplează automat faza lungă/faza scurtă pe timpul nopţii. Tot la capitolul tehnologie se numără sistemul de parcare automată paralelă sau perpendiculară şi sistemul de deschidere fără cheie.

Sincer vorbind, nu pot întelege cine are nevoie de acest restyling, care pe de o parte nu poate stimula vînzările pentru că maşina este moral şi tehnic învechită, pe de altă parte ne dă de înţeles că cei de la VW nu se grăbesc să elaboreze o nouă generaţie. Atunci care este scopul acestei prezentări?

 

Comentarii

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentAuto Expert 14 septembrie 2010
Articolul următorViva Quattro!