lukoil-banenr

Marii constructori auto ai lumii sunt la curent cu trendurile pe care mizează clienții de mașini și încearcă să se plieze pe cererile acestora. Iar valul SUV-urilor, care a început acum 10-15 ani și continuă să măture vânzările tuturor segmentelor care inventează astfel de modele, este unul evident chiar și la o simplă privire pe străzi și șosele.

bodybuilding

În aceste condiții, lipsa unui SUV din propria gamă poate fi considerată sinucidere curată în contextul pieței actuale. Evident, există foarte puține mărci care duc lipsă de acest tip de mașină în linia de modele. Iar dacă Dacia s-a îmbogățit în 2010 cu Duster și Seat a venit în acest an cu noul Ateca, Alfa Romeo a rămas singurul constructor european cu pedigree care nu beneficiază de aportul de imagine și de vânzări al unui model de acest tip.

diselok

Situația se va schimba însă în 2017, atunci când Alfa va lansa pe piață primul său SUV. Denumit foarte probabil Stelvio, acesta va fi construit pe platforma pe care este produsă și Giulia, ceea ce înseamnă că va împrumuta de la sedanul de segment mediu majoritatea caracteristicilor dinamice, adaptate la un centru de greutate mai ridicat. Conform presei din Italia, primul SUV Alfa va beneficia de aceleași motorizări și de aceleași niveluri de putere, ceea ce înseamnă că vom avea un Stelvio Quadrifoglio Verde cu același motor de pe versiunea omoloagă Giulia: V6 Biturbo de 510 CP.

Evident, versiunile dedicate celor care nu-și doresc neapărat performanțe fabuloase vor fi și ele în program. Astfel, pe benzină clienții vor putea să aleagă între motoare de 200 și 280 CP, în timp ce iubitorii motoarelor diesel se vor baza pe versiunile de 150, 180 sau 210 CP ale unui motor de 2.2 litri.

Debutul oficial al lui Stelvio va avea loc la Salonul Auto de la Geneva, din luna martie 2017, iar prețurile modelului care va concura pe piață direct cu X3, Q5 și GLC vor începe de la 35.000-40.000 de euro, în funcție de piață.

Comentarii