lukoil-banenr

Proba de sunet cu BMW 640i la Bang&Olufsen

BMW Seria 6. Coupe-ul absolut al lui BMW care tocmai a redefinit conceptul de masina de lux a constructorului din Munchen. Sincer, nu stiu daca cei care au proiectat masina s-au gandit cat de mult va insemna ea de fapt pentru clientii marcii, pentru aceasta in general sau pentru cei care tocmai se gandeau sa-si cumpere un Aston Martin.

bodybuilding

Da, acest 640i este echivalentul unui supercar britanic cu un motor ceva mai economic, dar suficient de rapid si hranitor pentru suflet incat sa nu te faca sa plangi dupa primul semafor la care chiar intalnesti un Aston sau orice alta masina din Liga GT-urilor Extraordinare. Mai mare, mai luxos, mai frumos si mult mai scump, noul Seria 6 arunca in aer perceptia oricarui client care nu s-a gandit vreodata ca poate sa cumpere un concurent pentru orice coupe de super-lux care trece bine de 100.000 de euro.

diselok

Cu un design impunator pe care ajungi sa-l iubesti dupa ce petreci suficient de mult timp cu masina, noul 6 Coupe va fi o masina interesanta si datorita faptului ca nu si-o vor mai permite atat de multi oameni precum in trecut. Desigur, faptul ca noul 6 este bazat pe tehnica de sub noua Serie 7 a contat mult pentru cresterea mare de pret dar si nivelul de dotari standard este mult mai bun.

La fel si finisajele si calitatea materialelor folosite pentru interior. Daca in trecut cu 130.000 de euro cumparai un M6 Coupe, acum un 640i poate ajunge sa coste atat daca vrei o masina echipata complet. Asta in conditiile in care aceasta versiune este cea mai accesibila din gama acestui super-coupe la pretul sau de 80.352 euro cu TVA la care incepeti sa adaugati optionale.

Pentru orice BMW Seria 6, totul începe la Dingolfing, uzina BMW dedicată celor mai luxoase modele ale mărcii. Din 1.500 de maşini produse în fiecare zi aici, 140 sunt Seria 6. Jumătate din această cifră sunt coupe-uri, jumătate cabriolete deşi isteria de vânzări pentru 650i Convertible în America s-ar putea să ducă la creşterea procentajului în favoarea decapotabilei. Producţia noii Seria 6 a început la Dingolfing în ianuarie, pentru Cabriolet şi în iulie pentru Coupe. Prima generaţie de Seria 6 a fost produsă aici în aproximativ 100.000 de unităţi din care 13.000 au fost M6.

În fabrica unde lucrează 18.000 de oameni şi 1.800 de roboţi (doar în secţia de caroserie) se mai produc Seria 5 şi Seria 7. Aproape 30% din producţie este ocupată de Seria 5, limuzina care se bucură de un succes nesperat chiar şi de optimiştii absoluţi din interiorul BMW. Seria 5 este şi în alt mod important pentru Dingolfing – prima maşină produsă aici a fost un Seria 5 în 1978. Chiar dacă aici sunt produse doar 5, 6 şi 7, în această uzină se mai produc suspensii , diferenţiale, (pentru modelele BMW, MINI şi Rolls-Royce) precum şi componente tehnice pentru motocicletele BMW.

Pe lângă bestsellerul Ghost, la Dingolfing se mai produc acum 3 Rolls-Royce Phantom pe zi, în versiune Drophead Coupe în mare parte deoarece acesta este acum cel mai vândut model al gamei de top RR. Ca amănunte inedite despre Dingolfing, aici au fost produse şi Seria 8 – eşecul neînţeles al vremurilor sale dar şi fenomenalul Z8 din aluminiu a cărui caroserie încă tronează în mijlocul uzinei ca o statuie ce comemorează un erou mitic. Din punctul de vedere al modelelor actuale, noua fiţă a vremurilor noastre în materie de finisaje, culorile mate, denumite de BMW – Frozen, sunt noul hit la Dingolfing. 16 maşini ies în fiecare zi pe uşa uzinei vopsite în astfel de nuanţe.

Pentru ce poate fi bun un 640i de luat de la Munchen? Simplu: pentru a te duce faltout pe autostrăzile din Germania, către Danemarca, la sediul Bang & Olufsen. Ce legătură are compania daneză cu Seria 6? Iarăşi simplu. Acesta este primul model BMW care poate fi echipat cu un sistem audio ultra-performant semnat Bang & Olufsen iar oficialii români ai celor doi producători s-au gândit că doar o vizită în inima fabricii daneze din Struer şi mai apoi una la uzina unde se construieşte 6, la Dingolfing, ne pot deschide ochii cu adevărat asupra minunatei colaborări dintre germani şi danezi.

Şi cum ochii se deschid larg doar după ce urechile aud ceea ce trebuie, maşina noastră de test a fost echipată cu sistemul BeoSound, disponibil pe listele de opţionale din România la 5.158 de euro cu TVA. Cu un design care se încadrează perfect în desenul interiorului lui 6, acest fantastic sistem audio are o putere maximă de 1.200 de waţi, 16 difuzoare şi o funcţie numită Dynamic Road Noise Compensation care modifică sunetul emis de sistem în concordanţă cu zgomotele din exteriorul maşinii. Pentru că asta nu era de-ajuns, Bang & Olufsen a decis că subwoofere-le trebuie fixate sub scaune, direct de şasiul maşinii pentru că vibraţiile nu au ce căuta într-o maşină de lux.

Pe uşi, pe bord şi în partea din spate nu sunt montate decât difuzoare ce redau sunete înalte sau medii. Înconjurat de difuzoarele sistemului BeoSound, percepţia ta despre muzică şi cum trebuie să sune ea într-o maşină se schimbă radical. Nimic nu sună atât de clar, atât de curat, fără pic de vibraţie sau distorsionare. Sunetul este absolut ireal. Dacă nu eşti genul care să fure muzică de pe Internet, CD-urile tale originale în care ai investit sute, poate chiar mii de euro îşi vor scoate banii când muzica de pe ele îţi va transmite nişte emoţii nebănuite care urcă pe şira spinării până în acea parte a creierului care mai apoi transmite mâinilor să transpire şi să încleşteze volanul iar ochilor să se ude până aproape de a lăcrima. Pentru o maşină pe care doar câteva opţionale esenţiale o pot înnobila peste măsură, sistemul Bang & Olufsen este coroana pe care o poţi aşeza pe capul plecat al oricărei versiuni de Seria 6.

Desigur, distracţia de a ajunge de la Munchen la Struer pe şosea este asigurată de dreptul tău european de a circula pe minunatele drumuri ale Germaniei, cunoscute şi sub numele de Autobahn. Aproape 2.000 de km dus-întors înseamnă mai bine de 1.600 de km fără limită de viteză, adică 1.600 de km în care 640i îşi demonstrează adevărata valoare de Gran Turismo. Nu poţi să înţelegi de ce maşina asta costă bine peste 100.000 euro echipată complet dacă nu o conduci pe drumurile unde a fost ea dezvoltată. Inginerii BMW spun că un km pe Nurburgring se traduc prin 20 de km pe drumuri publice germane. Asta înseamnă 20 de km pe Autobahn, nu-i aşa?!

Uşurinţa cu care 640i accelerează şi menţine vitezele din jurul valorii de 200 km/h este impresionantă. Desigur, bestialitatea sunetului unui 650i şi reprizele sale fulminante sunt altceva dar acest drum foarte lung pe cele mai spectaculoase drumuri din Europa din punct de vedere al vitezei au demonstrat că un 640i este mai mult decât suficient. Suspensiile cu amortizoare controlate electronic, transmisia în opt trepte foarte rapidă direcţia activă integrală, toate fac din motorul turbo de trei litri mai mult decât este el de fapt. Cu un sunet tipic motoarelor BMW cu şase cilindri în linie şi cu o forţă debordantă în toate treptele, cel mai accesibil Seria 6 Coupe demonstrează că motorul de bază nu este întotdeauna veriga slabă a unei generaţii.

Dimpotrivă, cei 14.000 de euro diferenţă dintre un 650 şi un 640 pot fi folosiţi pentru a-l echipa pe acesta din urmă mediu , preţul final de achiziţie fiind menţinut sub pragul critic ai celor 100.000 de euro. Şi la orice sumă cuprinsă între 95 100 de mii de euro cu TVA, Seria 6 este o afacere senzaţională care nu are deloc probleme dinamice, are un consum mediu foarte bun (10 litri pentru 100 km parcurşi) şi nu te va face de râs în nicio parcare din Monte Carlo, Dubai, Shanghai sau Florida. Şi desigur, pentru showoff-ul exclusiv, poţi să te lauzi acustic prin intermediul sunetului extrem de puternic al sistemului audio.

Chiar dacă anul acesta Bang & Olufsen va echipa aproximativ 400.000 de maşini cu sistemele sale, majoritatea acestora va fi formată din Audi A4 şi A5 şi foarte puţine modele din clasa de preţ a Seriei 6 se pot bucura de un astfel de sistem. Doar S, CL şi SLS AMG, Audi R8 şi modelele Aston Martin. În rest linişte, la propriu, deoarece nimic nu poate suna atât de puternic. Colaborarea lui BMW cu Bang & Olufsen i se datorează lui Bjarne Sorensen, director general al diviziei de concept şi tehnologie auto al companiei daneze. Filozofia sa este foarte simplă şi extrem de directă. „Dacă după ce conduci 1.000 de kilometri ascultând muzică ajungi la destinaţie disperat să continui să asculţi muzică, asta înseamnă că sistemul audio din maşină este bun”.

După ce am parcurs dublul numărului de kilometri indicaţi de domnul Sorensen pot să vă spun că filozofia daneză este extrem de obiectivă . Aşa cum 640i te face să realizezi că a cheltui 100.000 de euro pe el este un lucru firesc pentru că nicio altă supermaşină nu este atât de plăcut de condus la peste 200 km/h ore în şir, la fel sistemul audio BeoSound conceput pentru BMW are tot dreptul să te facă să mai cheltuieşti nişte mii de euro bune pentru ca în casa ta să fii înconjurat de acelaşi sunet sublim precum cel din Seria 6.

Comentarii