lukoil-banenr

Marii producători de automobile au anunţat că în prezent se lucrează la un nou proiect de lege, care ar putea interzice reparaţia dar şi modificarea maşinilor cu forţele proprii. Deşi această lege a fost înaintată încă în 1998, nu a avut sorţi de izbândă. În zilele noastre însă, acest lucru s-ar putea întâmpla pe fonul complexităţii în construcţie a noilor automobile.

bodybuilding

Astfel, persoanele care vor dori să execute lucrări de reparaţie la ei în curte, ar putea cădea sub incidenţa legii care interzice acest lucru. Producătorii susţin că maşinile moderne sunt prea complexe, iar intervenţia unor persoane terţe ar putea duce la situaţii periculoase.

diselok

Deocamdată vorbim despre o lege care ar putea intra în vigoare în SUA, unde există şi un departament special creat care veghează la modificările introduse de cei care modifică noile automobile, cu alte cuvinte monitorizează atelierele de tuning. Totodată, o altă asociaţie independentă luptă pentru rezervarea drepturilor de autor dar şi garantarea accesului acelor persoane care pot contribui la îmbunătăţirea unor părţi componente sau ale altor sisteme instalate pe automobilele moderne.

461970882

Părţile interesate şi afectate de această lege, ar trebui să vină cu idei, propuneri, sau comentarii şi sugestii, pentru a revizui şi a completa legea, iar pe la mijlocului anului curent, legea să fie propusă spre aplicare. Constructorii de automobile şi-au exprimat îngrijorarea vizavi de faptul că implicarea în softul maşinii, sistemele de servodirecţie, suspensie, sau în sistemele de frânare ar putea duce la ieşirea din funcţie a altor mecanisme, dependente de cele menţionate mai sus, iar acest lucru ar atrage după sine o serie de complicaţii soldate cu accidente.

De ani buni de zile, modificarea performanţelor maşinilor este cunoscută ca o industrie întreagă, o ramură strâns legată şi de producătorii de automobile, iar astfel evoluţia noilor motoare (spre exemplu) şi a tehnologiilor moderne a cunoscut o creştere bruscă. Totuşi acest lucru ar putea lua sfârşit în timpul apropiat, aşa cum şi Ford susţine că clienţii săi „ar trebui să primească acel drept special de a-şi repara maşinile la ateliere independete”, fără a o face desinestătător.

Un ultim argument în favoarea producătorilor de automobile este şi faptul că aceştia „îşi cunosc propriile maşini mult mai bine”, după cum au declarat cei de la GM!

Comentarii