lukoil-banenr

În urmă cu ceva timp, ruşii se lăudau lumii întregi că vor construi propria limuzină prezidenţială pentru Vladimir Putin. În speranţa că le vor şterge nasul criticilor, au demarat în mare grabă proiectul „CORTEGIU”, care a durat câţiva ani şi s-a încheiat subit, fără nici un rezultat demn de o ţară cu pretenţii. 

bodybuilding

În acest proiect au fost implicate mai multe companii ruseşti, printre care şi Marussia, sau ZIL, însă doar cei din urmă au reuşit să prezinte un model pe viu şi nu doar schiţe pe foaie. Acesta a fost botezat ZIL 4112R şi era mai degrabă un rebuild al modelului ZIL 41047. Chiar dacă maşina a fost modificată esenţial pentru a corespunde criteriilor şi necesităţilor impuse de clasa prezidenţială, totuşi, limuzina nu se deosebea practic cu nici o tehnologie ieşită din comun.

diselok

Lista de dotări includea geamuri şi scaune reglabile, acţionate electric, perdeluţe pentru a separa cabina şoferului de ceilalţi pasageri (la fel electrice), un display care să furnizeze imagini live de pe camerele de luat vederi exterioare, head-up display, frigider, bar, etc. Până la urmă nimic special, cu o singură excepţie. Calitatea executării lucrărilor este net inferioară concurenţilor săi europeni, iar acest lucru, potrivit unor zvonuri, i-ar fi displăcut şi lui Vladimir Putin. După scurt timp, proiectul ambiţios CORTEGIU a fost temporar suspendat, iar limuzina a ajuns să fie listată în vânzare pe site-ul Hemmings.com.

ZIL 4112R a reuşit să parcurgă doar 143 de kilometri, fiind propulsat de un motor V8 de 7.7 litri volum, ce dezvoltă 400 de cai putere şi 610 Nm, livraţi punţii spate cu ajutorul transmisiei Allison, produsă de americani. De menţionat că nici motorul nu este foarte inovativ, beneficiind de un sistem de distribuţie a gazelor învechit de tip SOHC. Totuşi, ruşii nu se dau bătuţi prea uşor şi au promis că vor prezenta un nou model la începutul anului 2018! Rămâne de văzut cum va arăta aceasta. Până atunci însă, puteţi negocia suma de 1.2 milioane de dolari pentru un ZIL unicat în toată lumea.

0e1e40ee1a9d32b6b10f742c15bfad78511e130b

5d9bb57cea13a5f9f16c19c95a93cfe7192b62f8

06c79fb5f6b76bfac0ea6c699459de691c591c37

11c3d3096e8d5378e1ef6970f17431ab562c7cdc

308e2a1aae7683f4ad06ec731ebcd7965a73d1d9

61325629d59fb45b5a8e5341012550e40c81c258

Comentarii