lukoil-banenr

Refresh pentru bestsellerul Volkswagen Gol

Brazilia este cea mai importantă piaţă auto din America de Sud şi am putea spune că are cam acelaşi rol pe care îl are Germania în Europa – locomotivă a vânzărilor auto sud-americane. Însă mai există o legătură: şi la ei, cel mai vândut model este o maşină Volkswagen. Mai exact, Volkswagen Gol (fără ”f”-ul celui mai vândut model din Europa…).

bodybuilding

După introducerea în 2008 a actualei generaţii, iată că a venit vremea pentru un refresh al bestsellerului Volkswagen Gol, precum şi a versiunii sedan Volkswagen Voyage. Un refresh care, deloc surprinzător, îi conferă lui VW Gol imaginea binecunoscută a lui Volkswagen Polo de pe piaţa europeană.

diselok

Adică Volkswagen Gol face trecerea de la farurile rotunjite, care aminteau de Tiguan-ul iniţial, la nişte blocuri optice rectangulare, care încadrează o grilă îngustă simplistă, dar care evidenţiază mai bine sigla VW. Acum, VW Gol arată mult mai sobru, mai robust şi chiar mai agresiv.

În spate, faceliftul lui VW Gol presupune o decupare uşor modificată a hayonului pe laterale, din cauza schimbării formei stopurilor, acestea semănând mai mult cu cele de pe Polo. Şi în cazul versiunii sedan Voyage se remarcă o modificare a stopurilor, acestea fiind mai înguste şi încercând să-i imprime maşinii un aer mai elegant.

În interior, Volkswagen Gol nu ascunde faptul că este o maşină ieftină, designul nefiind schimbat semnificativ. Totuşi, se remarcă nişte guri de aerisire cu un alt mecanism pentru direcţionarea fluxului de aer (deşi forma lor rămâne rotundă), în timp ce volanul are dreptul la un design ceva mai actual şi o idee mai sportiv.

A fost adoptată o instalaţie audio având comenzi noi, iar pe displayul central se afişează şi informaţii de la senzorii de parcare. Gol şi Voyage se prezintă cu o gamă nouă de tapiţerii, iar lista de opţionale se îmbogăţeşte cu echipamente noi, precum şi cu noi culori pentru caroserie şi noi seturi de jante.

La nivelul motorizărilor, VW Gol şi Voyage aduc în premieră un nou motor de 1,0 litri, care dezvoltă 76 CP şi poate fi alimentat atât cu benzină, cât şi cu bioetanol, înregistrând o economie a consumului de 4% faţă de precedentul propulsor. Versiunea superioară de 1,6 litri poate fi de acum echipată şi cu o cutie manuală robotizată i-Motion, în timp ce în gamă mai este propusă şi o versiune specială BlueMotion, cu modificări menite a scădea cât mai mult consumul.

Cu alte cuvinte, faceliftul din 2012 pregăteşte modelele VW Gol şi Voyage pentru întâlnirea de la sfârşitul anului cu noile Logan şi Sandero, care vor debuta la Salonul Auto Paris 2012. Pentru moment, Gol are un avans considerabil pe piaţa braziliană, înregistrând vânzări de aproape trei ori mai bune decât Sandero, aşa încât lupta dintre cele două citadine se anunţă foarte palpitantă.

Comentarii