lukoil-banenr

Francezii au dezvăluit un nou concept de utilitară, autonomă și electrică, o mașină care va putea fi folosită în viitorul apropiat în marele orașe pentru serviciile de livrare. Iată că o astfel de mașinărie, nu vom vedea prea curând în țara noastră!

Pilot Autoexpert

Nu doar pentru că e foarte exotică, sau că ar putea costa bani grei, pentru că este electrică ori pentru că este autonomă și nu avem un cadru legal care să reglementeze acest aspect, ci pentru că nu avem drumuri! De zeci de ani de zile în țara noastră nu avem drumuri bune, iar care sunt le numeri pe degete.

De capitală nici nu mai vorbim, aici e dezastru total. Deja nu mai alegi gropile care să le ocolești, alegi gropile prin care să dai cu roata ca să nu rupi mașina în două în altele mai mari. Prin astfel de gropi nu va putea circula niciodată un Renault EZ-PRO și nici Mercedes Urbaneti, un alt vehicul prezentat deja de către Mercedes.

Vorbind despre automobile însă, aflați că, conceptul EZ-PRO este versiunea pentru mărfuri a conceptului EZ-GO dedicat transportului de persoane și prezentat în primăvara acestui an. Prevăzut cu o caroserie modulară și flexibilă, autoutilitara va putea transporta mărfuri în marile orașe și este adresată în primul rând companiilor mari, operatorilor logistici, retailerilor, apoi și persanelor fizice.

EZ-PRO este alcătuit din două componente principale, iar ansamblul poate fi comparat cu un tren: prima componentă este numită lider și joacă rolul unei locomotive care se conduce în mod autonom. Este prevăzut și un loc special amenajat pentru un angajat uman, pentru orice eventualitate, ori în condițiile în care livrarea de produse nu va fi complet automatizată: EZ-PRO se conduce automat până la destinație, iar angajatul uman livrează personal comanda, în special dacă este vorba despre obiecte fragile.

A doua componentă poate fi asimilată unui vagon de tren. Aceasta nu este conectată fizic la „locomotivă”, însă urmează traseul acesteia, iar la nevoie poate adopta propriul traseu. O „locomotivă” este capabilă să „tragă” mai multe „vagoane”, în funcție de tipul și cantitatea de produse ce trebuie livrate.

Renault susține că această soluție permite unui operator logistic să gestioneze livrarea mai multor tipuri de produse cu un singur vehicul principal autonom, ceea ce conduce la o creștere a productivității și la reducerea costurilor. La rândul lor, clienții au posibilitatea de a alege cu precizie locul și data livrării.

Deocamdată însă, nu s-a vorbit despre producția în serie sau măcar continuarea proiectului, la etapa actuală fiind mai mult un exercițiu de imaginație.

Comentarii